Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '17

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Saygı eğitimi

Saygı eğitimi
 

Salih Arıkan Bilgisayar kullanıyo


Şoförlere saygı eğitimi verilecekmiş. Bu eğitimin içeriği ne olur bilmiyorum, ben yaşadıklarımı ve fikirlerimi yazayım. Belki faydalanan olur da bu derse dâhil olurlar.

Bu eğitimler kamu kurumlarında başlayacak. Öncelikle ehliyetler parayla satılmasın. Ehliyet kurslarında engelliler ve engellilerle iletişim diye bir ders konulsun. Beyaz baston nedir ne işe yarar. Ve diğer engelliler ve neler yapılabilir konularında bilgi verilsin. Özelikle geri geri giderken ayna diye bir araç olduğu ve arabanın arkasındakilerin de sinek olmadığı hatırlatılmalı. Abartmıyorum. Kaç kez kamyon, taksi yâda diğer araçların altında kalma tehlikesi yaşadım. Ben onlara sadece buraya yazabileceğim bir şey söyleyeyim. Çüüüüüüş diyorum. Kaldırımlara konulan arabaları zaten söylememe gerek yok çünkü araba sahiplerinin tapulu malı. Öyle olmasaydı devlet ceza keser, yaptırım uygulardı. Merkezi ve yerel yönetimlerinde bir şikâyeti yok olsaydı önlem alırdı. Araba sahiplerinin arabalarını istedikleri yere koyma özgürlüğü var kısıtlanamaz. Yayaların kaldırımlarda rahatça yürüme özgürlüğü yok demek ki neymiş araba sahiplerinin tapulu malı. Özgürlükler de zaten  kısıtlanamaz, devredilemez. Araban yoksa kanat tak uç. Nerden istersen oradan git. Toplu taşım araçlarında engellilere biraz saygı, özelikle zihinsel çocuğu olan ailelerin yaşadıkları sorunları bilelim ve o ailelerin yanında olalım.

Zihinsel engelli çocuklarımız biraz sevgi, biraz ilgi, şefkat ve merhametle davranılması gereken çocuklarımız. Onları arabalardan atan hayvanları kınıyorum. Bırakın böyle  hayvanlara insan emanet etmeyi, hayvanı bile emanet etmeyin. İnsan sevgisi olmayanlar kesinlikle toplumsal hizmetlerde çalışmaması gerekir. Bursa'da halk otobüsünden engelli çocuğu atan kişiye kesinlikle dağ başında bir yıl kalma cezası vermek gerekir. Saygı eğitimi önemli, trafik ışıklarına dikkat etmek gerekir. Yayaların üzerine araba sürmemek gerekir. Önce insan olmak mümkünse insan kalmak gerekir.

Kaynak

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2017/02/sayg-egitimi.html

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..