Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Sayın Başbakan, ak ve kara’dan başka seçenek olamaz mı?

Sayın Başbakan, ak ve kara’dan başka seçenek olamaz mı?
 

“Çocuklarınızın dindar mı olmasını istersiniz yoksa tinerci mi?” bu önermede iki seçenek bulunuyor. Ak ve kara kadar yalın ve dayatmacı bir önerme. Hele bu söylem bir “otorite” tarafından dillendiriliyorsa bu noktadan sonra seçim yapma gibi bir şansınız da bulunmuyor.

Bu önermede iki taraf var. Biri “iyi” yani dindar olan, diğeri “kötü” yani tinerci olan. Siz bu önermenin bir tarafı olarak iyi ve kötü arasında seçim yapmaya zorlanıyorsunuz. Bu yüzden aslında seçim de yapamıyorsunuz. Yani “iyi” yi seçmek zorundasınız. Elbette bu düz mantığı kabul ediyorsanız.

Ben böyle bir mantığın ve dayatmanın tarafı olmayı kabul etmiyorum. Ne “dindar” olma tanımlamasını kabul ederim ne de bunu karşıtı olarak dayatılan “tinerci” dayatmasını. Hayatımın akışında karar alırken kendimi bir bilgisayar işlemcisi gibi iki seçenekli yollara hapsetmem. “Ya hep, ya hiç” benim yaşamımda geçerli bir mantık önermesi olamaz.

Bu yüzden Sayın Başbakanın “Ya dindar olursun ya da tinerci” önermesi bana bir şey ifade etmiyor. Hayatın bana sunduğu rengarenk seçenekler var ve ben kendi seçimimi o renkler arasından istediğim gibi yaparım. Ak ve karanın tek seçenek olarak sunulduğu bir yaşam tarzı kesinlikle bana uygun değil. Sayın Başbakan söylemini kendi yaşam felsefi olarak seçmiş olabilir ya da bu söylemi bir politika malzemesi olarak kullanıyor olabilir benim için fark etmez , her türlü ret ediyorum.

Sayın Başbakanın düşüncelerini ve uyguladığı politikaları kesinlikle onaylamıyorum bu yüzden seçimim de kendisi bir seçenek değildir. Kendisinin uyguladığı politikaları ve düşüncelerini onaylayan ciddi bir kesim bulunuyor. Sayısal olarak çoğunluğun kendisini destekliyor olması bu ülkede yaşayan herkesin şahsının politikalarına ve düşüncelerine onay verdiği anlamına gelmeyeceğinden, Sayın Başbakanın izleyeceği politikalarda seçim sonrası yaptığı balkon konuşmalarına sadık kalarak tüm Türkiye’yi kucaklayacak düşünce ve politikalar oluşturmasını temenni ediyorum.   Bu vesile ile “ya” ve “ya da” ile oluşturulan önermeleri çok fazla kullanmamasını diliyorum

 
Toplam blog
: 58
: 536
Kayıt tarihi
: 14.09.11
 
 

"Uzun ince bir yoldayım" diye tarif etmiş hayatını Ozan Aşık Veysel. Yazdığı bu sözlerinde beni e..