Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '10

 
Kategori
Siyaset
 

Sayın Baykal, Lütfen Emekli Ol,

Sayın Baykal, Lütfen Emekli Ol,
 

Ufacık bir çocuktum, siyah beyaz televizyonda görebildiğim en yakışıklı zattı kendisi. O zamanlar sanırım Maliye Bakanıydı.

1938 doğumlu Baykal, benim kayınvalide ile aynı yaşta. Kayınvalide dikişi falan da bıraktı, kocasına yemek yapıp, evini süpürüp usul usul yaşayıp gidiyor. Sayın Baykal’ın maşallahı var, ne emekli olmaya, ne köşesine çekilmeye niyeti yok. Hani bunca yıldan sonra kaptı bir koltuk ondan bırakmıyor diyeceğim ama epeyce de oturdu.

1975 yılları benim O'nu hatırladığım yıllar. Ben o zaman 9 yaşındayım. Yahu 44 yaşına geldim, halen her gün Baykal’ı görüyorum. Benim emekliliğime beş yıl kaldı, gün sayıyorum. Gözüm yeter artık. Gelmişsin 72 yaşına, daha ne kadar yaşayacaksın? Bu yaşta nasıl böyle genç kalınır, onun kitabını falan yaz artık. Deniz kenarı bir memleketin var, yerleş oraya, bol bol yüz, sporunu yap, torunlarını sev. Emeklilik çok güzel bir şeydir.

Şu son seçimlere kadar oyumu CHP’ye verdim, şimdi hiçbirini helal etmiyorum. Ülkede kalan sosyal demokrat bir parti diye kıyamadık da işin cılkını çıkardı yani.

Malum yeni anayasa tartışmaları epeydir var. 12 Eylül’den kalma darbe anayasasıyla yönetilmek bir tek Sayın Baykal’ı rahatsız etmiyor nedense. Ülkeye demokratik, insan haklarına saygılı, devleti şeffaflaştıran, halkı koruyan bir anayasa yapmanın nesi kötü? Daha ortada bir taslak anayasa bile yok. Hani anayasa yapılır da beğenmezsin anlarım. Yok, daha şimdiden başladı istemem diye. Sayın Baykal hangi kesimi temsil ediyor bilmiyorum da, eskiden CHP’ye oy verenler aydın insanlardı. Onların çoğu darbelerden çekmiş, daha özgür bir ülkede yaşamayı isteyen kişilerdi. Herhalde benim gibi düşünenlerin çoğu çoktan bu partiyi terk etmiş olmalılar.

Sayın Baykal kalkmış bugün ne diyor?

“İktidar seçimden kaçmaya çalışıyor. Ama inşallah ayağına dolaşacaktır. Referandumla milletimiz bu iktidar hakkında karar alacaktır. Referandum sayesinde de olsa bu iktidar kendisinden kurtulma hakkını millete verirse halk bunu en iyi şekilde değerlendirilecektir.”

Referandum neden yapılacak? Eğer Meclis yeni anayasayı kabul edecek çoğunluğu bulamaz ise, halka soracak. Halkın kabul ettiği bir anayasayla ülke yoluna devam edecek veya 12 Eylül döneminin yasakçı anayasasına tabii olmaya devam edeceğiz. Sayın Baykal’ın daha şimdiden bu sözleri sarf etmesi ne anlama geliyor peki? CHP yeni anayasaya katkı sunmayacağı gibi, halkı da ret oyu kullanması yönünde teşvik edecek.

Utanç verici bir durum bu. Ben bu bencil zihniyetin siyaset yaptığına değil, ülkeyi kaosa sürüklediğine inanıyorum. Şayet gerçekten kendinizi sosyal demokrat bir parti olarak görüyorsanız, ana muhalefet partisi olarak sorumluluklarınızın farkındaysanız göreviniz nedir? Anayasanın sorumluluğunu iktidar partisine bırakmadan, en iyisinin yapılması için daha çok katkı sağlamak ve çalışmak. Çalışmanın anlamını unutmuş bütün CHP milletvekillerini de bu ülkenin sırtında taşıdığı bir yük olarak görüyorum.

Bu ülkede muhalefet eksikliği uzun zamandır kendini iyice hissettiriyor. Meclisten çıkan her kanunu Anayasa Mahkemesine götürmekse işiniz bravo! Size 100 üstünden 200 veririm. Diğer bütün konularda sınıfta kaldınız ve ilköğretim okullarında olduğu gibi (sınıfta kalan devamsız öğrenciler öğrenim yaşını doldurduğunda okullardan ilişiği kesilir), yaşınız dolduğu için tasdiknamenizi alacağınız günleri sabırla bekliyorum.

Haber ve resim:http://www.haberler.com/baykal-basbakan-i-tekel-iscisi-goturecek-haberi/

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..