Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '07

 
Kategori
Özel Günler
 

Sayın Bülent Ecevit

Sayın Bülent Ecevit
 

Tagore' dan yaptığınız çeviriyi , sizin sesinizden dinlemiştik o gün.

"Artık gidiyorum
Beni uğurlayın kardeşlerim.
Hepinize eğilerek ayrılıyorum.
Yalnız sizin son ve nazik sözlerinizi bekliyorum.
Uzun zaman komşuluk ettik, ama verebildiğimden çok aldım.
Şimdi gün ağardı, karanlık köşemi aydınlatan lamba söndü.
Bir davet geldi ve ben yol için hazırım,
Bu ayrılış gününde bana bol şans dileyin arkadaşlarım.
Beraberimde ne götüreceğimi sormayın,
Seyahatime boş eller ve ümid eden bir kalple çıkıyorum."


Uzun süren rahatsızlığınızın ardından yağmurlu bir Kasım akşamında yüzbinler, güvercinler, karanfiller, güllerle...''Takalar''la uğurlamıştık sizi.....Ne kadar kalabalıktı her kesimin buluştuğu cenaze töreniniz. Ne kadar konuşulmuştu sekiz kilometrelik mesafeyi arkanızda yürüyerek hayat arkadaşını son kez yalnız bırakmayan Rahşan Hanım'ın sevgisi.

Ve tıpkı o gün gibi ,Türkiye'nin dört bir yanından gelen insanların hala bitmeyen özlemi, dinmeyen gözyaşları vardı yokluğunuzun birinci yılında da....Hala kalplerdeydi bir zamanlar umudun simgesi olarak söylenen ''Karaoğlan'' ismi. Yine mezarınızın başındaki binlerce özleyeniniz onlardan beklediğiniz " son ve nazik "sözlerini gönderiyorlardı size, dualarıyla birlikte.

Bugün sizinle birlikte, Sevgili Bahriye Üçok....Çetin Emeç...Uğur Mumcu....Aziz Nesin....Ahmet Taner Kışlalı....İsmail Cem....Aydın Güven Gürkan....Anayasa'yı ve Cumhuriyet'i savundukları için genç yaşta asılan fidanları..Sivas'ta düşünceleri için yakılan ozanları ve iki gün önce aynen sizler gibi, kırmızı karanfiller, binler, on binler, sevgi yoğunluğuyla yanınıza uğurladığımız, oralarda bir yerlerde olan Erdal İnönü'yü de anıyorum.

Bizler azalışlarınızın üzüntüsünü her geçen gün daha derinden hissedederken, biliyorum ki sizler yeniden birarada, aydınlık düşüncelerinizin oluşturduğu paylaşımlardasınız. Ve yaşamlarınız boyunca ilkelerinin yılmaz savunuculuğunu yaptığınız Mustafa Kemal Atatürk'de tebessüm ederek sizleri izliyor.


Selam ve saygılar tüm giden değerlere....Ruhlarınız şa'd olsun.

Saygılarımla.
Tuğba T.


resim kaynağı:www. wikipedia.org.tr sitesidir.



 
Toplam blog
: 126
: 2338
Kayıt tarihi
: 01.08.06
 
 

Kompozisyon derslerini biraz daha fazla önemsediğim, uzun cümleler kurmaya başladığımdan bu yana sev..