Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '16

 
Kategori
Haber
 

Sayın Cumhurbaşkanım beni duyun

Sayın Cumhurbaşkanım beni duyun
 

Aysel Oturak


Birileri beni duymamakta ısrar edip, kulak vermese de insanlığın temel maddesi “kul hakkına girmemek ve kul hakkı yememek diyenlerce büyütüldük”.

Yaratıcının göz ardı etmeyeceği tek şey zulüm ise, kulların birbirlerine karşı yaptıkları günahlardır ki, haklarını birbirlerine helalleşip, ödetmedikçe onu terk etmeyecektir.” (Suyutî, el-Camiu’s-Sağir, 2/94; Mecmau’z-Zevaid, h. no:18379)


İslâm da esas itibariyle bir Allah hakkı, bir de kul hakkı vardır. Allah hakkı, her insan’ın Rabbine karşı yapması gereken kulluk vazifeleridir. Bu hususta yaptığı kusur, günah ve eksiklikten dolayı Allah'a yalvarır, tövbe istiğfar ederek affını diler. Bağışlanması umulurken… 

Fakat kul hakkı öyle değildir. Onun bir tek telâfisi vardır, o da haksızlığa uğrayan, hukuku zayi olan kişiyle bizzat görüşüp özür beyan etmek, helâllik dilemekle birlikte, maddi bir kaybı varsa telâfisine gitmektir. Belki ben Din dersleri veremiyorum, üzerime düşeni de beni yaratan Allah’a borcumu da tam anlamıyla yapamıyor, kimi kullara göre de çok günahkâr sayılıyorum. Ama üstte de dediğim gibi, biz “kul hakkına girmemek ve kul hakkı yemek en büyük günah diye büyütüldük. “Çalmamayı, iftira atmamayı, hakkımız olmadığı halde başkalarını eleştirip, suçlamamayı bildik.

Gelmek istediğim konu ise yine yaklaşan 3 Aralık bir günlük reklam yapılacak engelli ve hasta hakları…

 

Toplum olarak bizler her şeyde olduğu gibi, yaşlılara, hastalara, çocuklara, kimsesizlere, dullara, öksüz ve yetimlere, engellilere, yolda kalmışlara kısacası mağdur olan yardıma ihtiyacı olan herkese elimizden geldiğince yardım elini uzatan, elinden geleni yapmak isteyen yardımsever insanlarız. (istisnalar haricinde)

Yardıma ihtiyacı olanlara hiç düşünmeden koşar elimizde, avucumuzda ne varsa vermeye çalışırız… Düşene el uzatır ve kalkması için omuz vererek destek oluruz “tıpkı devamlı tekerlekli sandalye kullanan insanların sürekli yollarda kaldığında yardım edildiği, her otobüse ya da kaldırıma çıkışların ısrarla yapılmadığı yollarda yardıma ihtiyaç duyduğunda koştukları gibi… (iyi yürekler iyi ki varlar)

Tıpkı 15 Temmuz da, bir bütün olan engellisi, engelsizi gibi. Tarihimizde de hiçbir başarı tek kişiyle yapılamamıştır. Her başarı halkın gücüyle olmuş önderleri de onları yönlendirmiştir.

Bunun içindir ki, hep savunduğum gibi hak adalet neredeyse orada olunmalı. Parti gözetmeksizin dil mezhep gözetmeksizin bu VATAN hepimizinse, o vatanın bayrağına sahip çıkanlara da sahip çıkılmalıdır.

 

 Ben 07.11.2016 Kaçkar karadeniz Tv. ye konuk edildim. Güya yaklaşan Engelliler günü içindi.  İsterdim ki; madem engelliler için konuk edildik biraz da engellilerin yaşadığı sorunları konuşalım. Ama tam tersi oldu. Bir engelli dernek başkanı ve ben yayın boyunca siyaset dinledik, telefonlarımıza birçok msj geldi “nolur susturun biraz müsaade alında konuşun, diye…

 

Ben oraya giderken hazırlıklı gittim. (belgelerle)

İki yıldan fazla bir süredir 2022 aylığında ve evde bakım gelirinde özellikle aile de ve evde kişi başı gelirin 392 TL. İle sınırlandırılmasının ve sağlık güvencelerini dahi kaldırıp, aslında o programda engelli ya da hasta (hele de Freidreich ataxia) gibi zor bir hastalığın kurbanı olan kişilerin sesi olmaktı amacım. Hastanelerde asla bedava muayene ve tedavi göremediklerini, hastane sonrası ilaçları almanın yolunun ancak ve ancak o muayene ücretini eczaneye ödemekten geçtiğini ve yine alacağın ilacında parayla alındığını belgelerle ispatlamak amacıyla konuk olmuştum…

Bizim iyi şartlar altında bakılmamız, beslenmemiz gerekirken zaten kıt kanat geçiniyor çok zor olan hastalıklarımız sebebiyle sürekli kontrol altında tutulup muayene olup ilaç kullanmamız gerekirken maaşlarımız ve sağlık güvencelerimiz kesildiğinden beridir ne ilaçlarımızı alabiliyor kullanabiliyoruz ne de muayenelerimiz yapılıyor. Ve zaten, annemizden harçlık isteyerek muayene olamazken ilaçlarımızı alamazken; hasta da olsak bir de kişisel ihtiyaçlarımız için annemizden para alamıyor, örnekle sosyal etkinlerimizde içeceğimiz bir bardak çay için annemizden harçlık isteyemiyoruz.

Zaten, hastalığımız bu kadar zor ve ömür kısaltıcıyken bizim sağlık güvencemizi ve 2022 (üç aylık maaşlarımız) keserek hastalığımızın ilerlemesine neden olanlardan şikâyetçiyiz. 

Doğru düzgün kontrol denetim yaptırmakta sizlerin elinde, parayla rapor alan kişilere ve veren dr.lara dur denseydi kimsenin hakkına girilmezdi. Eve araştırmalara gelen kişiler sadece gelire bakarken sayarken, evin gider masraflarını hiç dinlemiyor. Hak etmedikleri dinlemedikleri yerlerde verilen görevlerinin hakkını veremiyorlar.

 

Hangi partiden olursak olalım, hangi siyasi görüşte ve hangi inançtan olursak olalım bu sorun insan haklarına girmektir. Bu sorun hasta insanları ölüme terk etmektir.

Elbette başta devletimizin ve hükümetimizin yaşadığı ve çözüm getirmesi gerektiği birçok ülke sorunu var… Bununla birlikte mecliste her sorununu dile getirmeleri için tutulan seçilen vekillerimizde var.

Ve yine engellileri temsil ettiklerini söyleyenlerde var! Daha çözüm bekleyen yüzlerce sorunu var… Bizler bunların bilincindeyiz ve farkındayız ama onlar farkında mı tartışılır?

Ve ülkeleri ayakta tutan önderlerine (reislerine) bu denli sahip çıkıp koruyan halkın sesine de her şeyde olduğu gibi bunda da kulak verilip:
 Halka yeterli görülen 392 TL. nin ya da asgari ücretin mecliste bu halkı temsil ettiklerini varsayanlara da yeterli görülüp ülkemizin ekonomisine en büyük zararı veren vekil maaşları da halkla berabere uygun görülmelidir.

 

Artık sona gelmek istiyorum, Kaçkar Karadeniz ekranlarından bir umut sesimi duyarsınız diye, Sayın Cumhurbaşkanımız R. Tayyip Erdoğan’a,

Sayın Başbakanımız Binali Yıldırım’a ve de Sağlık Bakanımız Sayın Recep Akdağ’a seslenmiş kendilerini görmek istediğimi de iletmeye çalışmıştım, umuyorum ki bu arzumu kırmayacaklardır.

 

 

                

 
Toplam blog
: 34
: 158
Kayıt tarihi
: 29.06.14
 
 

Merhaba güzel insan, buda benim youtube kanalım abone olursan kanal seninle güzellecek. Eğer kanalı..