Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Hakan Karaduman (Akdenizli)

http://blog.milliyet.com.tr/akdenizli

27 Aralık '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Sayın Eren Aysan'a eleştiri.

Sayın Eren Aysan'a eleştiri.
 

Bir TV kanalında sayın Eren Aysan’ı izliyorum.

Şöyle diyor, “Herkes oturup bir ayda roman yazabilir ama edebi olmaz.”

Off, off, hem den ne off. Önyargıya bakın siz!

Özellikle üzerime alındım, canım istedi ve yeri geldi.

Benim anladığım ama anlatmakta zorlandığım şu “yazma eylemi nedir?”e geri döneceğim galiba.

Yahu, baban doktor, anan doktor, sen de ol doktor. Normal. –bence değil ya, neyse-

Anan yazar, baban yazar, sen de ol yazar. Yok öyle yağma!

İşte bu çıkıyor ortaya. Bakıyorum şiirlerine, Bodler’den, şuradan buradan.

Edebiyat o yüzden gelişmiyor. Yazar feodalitesi, azıcık zorunluklardan, azıcık tutunamamaktan, azıcık da özentilerden besleniyor.

Şu kesin yapılan hatalardan biri: Elin kalem tutuyorsa, üç bin adet kitap okuduysan, imlayı da doğru kullanırsan, sen yazar olursun; eklemeyi anımsadım; on senede bir romanı oturup yazarsan, büyük romancısın. Kursları da vardır eminim.

İnsanlığın en dramatik yönüdür, cahil yönsüzlüğü.

Bodler’le birlikte tüm tanıların değiştiği doğru, bakılan tarafın açısı değişti, bilinen yine duruyor yerinde. Değişmeyen şu oldu: önyargılar.

O sözü benimle ilintili olmayabilir, ki büyük olasılıkla öyledir, ama bu, olması gerekeni söylememi engellemez.

Ah, aşkınlık, ah sonsuz yaratı anları!

Neden bulmazsın soğuk bir Ankara sabahı

Sabahın beşinde,

Karın ağrılarıyla tuvalet arayanı.

not: levo, şu benim şiirimsiyi bir daha oku, anlaşılmamış anlaşılan:

http://www.youtube.com/watch?v=GRMdWsLQvTY

 
Toplam blog
: 470
: 551
Kayıt tarihi
: 28.08.06
 
 

Ateşten denizleri mumdan gemilerle geçmeye" benzer hayatımız. Mutlaka mavi gökyüzü görünecektir. Gid..