Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '10

 
Kategori
Doğal Sit Alanları
 

Sayın Kültür ve Turizm Bakanı, bu beton leşini neden kaldırmıyorsunuz?

Sayın Kültür ve Turizm Bakanı, bu beton leşini neden kaldırmıyorsunuz?
 

Fotoğraf 16.10.2010 günü benim tarafımdan çekilmiştir.


Nevşehir ili Avanos ilçesi Aktepe Köyü Muhtarlığı sınırları içerisinde bulunan Zelve Vadisi’nde, bir seneden daha fazla bir zaman önce, Açık Hava Müzesi’nin girişine, betonarme bir yapı dikilmek istendiğini gazetelerden okuyunca 2009 yılı Ekim ayında bölgeye gittiğimde yazılanların doğru olup olmadığını bir de gözlerimle görmek istedim.

Maalesef söylenenler doğruydu. Hem üzüldüm, hem de sinirlendim. Tepkimi belirtmek amacıyla internet ortamında bir de yazı yazdım. Avanos Belediyesi’nin inşaatı mühürlediğini öğrendiğimde ise memnun oldum ve ümitlendim.

Aradan geçen bir senelik zaman sonunda bu yapının ortadan kaldırılmış olabileceğini sandım. Öyle ya bu kadar tepki çekmiş olan bir şeyi, o çirkin görüntüyü Kültür ve Turizm Bakanlığı tutmaz diye düşündüm.

Ancak yanılmışım. 16 Ekim 2010’da Zelve’deydim ve geçen zaman süresi içinde hiçbir şey değişmemişti. Bütün çirkinliği ile o betonarme yapı, gelen giden ziyaretçilere sırıtıp duruyordu.

Zelve birinci derece sit alanı. O nedenle oraya bir çivi çakarken bile uzun uzadıya düşünmek gerekir.

Sit alanı içindeki evine ufacık bir değişiklik yaptığı için birçok vatandaşımız hapis cezasını çarptırılırken aynı şeyi yapan devlet olduğunda hoş mu göreceğiz?

Yabancı turistler buraya beton seyretmek için değil, tarihi yerleri görmek için geliyorlar. Çünkü betonarme yapının onlarda âlâsı var.

Sayın bakan, bu çirkinliğe artık bir son verin!

Bürokrasi engelliyor, filan gibi mazeretlerin arkasına da sığınmayın.

Gönderin oraya bir buldozer ve bu ucubeyi ortadan kaldırın.

Çünkü bu ayıp hem size hem de bize…

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..