Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '11

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sayın Muharrem Kubat'a Mektup

Sayın Muharrem Kubat'a Mektup
 

Sevgili Kadim dostum 

Muharrem Kubat,  

Bana göndermiş olduğunuz “Sanatının 60.Yılında Muharrem Kubat”( birinci basım Eskişehir - 2011 ) isimli değerli kitabınızı 25 Temmuz 2011 tarihinde aldım. Önce yakın ilginize ve beni unutmadığınıza sonsuz derecede memnun olduğumu belirtmek istiyor ve teşekkür ediyorum. 

Bu değerli kitabınızı hazırlayanlar, Sayın Gazi Durusu, Özcan Türkmen ve Ahmet Urfalı Beyler, öyle sanıyorum ki sizin onlara verdiğiniz değişik kaynaklar ve belgeler ışığında bu devasa kitabınızı düzenli, itinayla hazırlayıp ortaya koymuşlardır. Kitabın hazırlanmasında büyük emek ve dikkat verdiklerini görüyorum. Bu değerli eseri yaklaşık 60 yıldır Türk Edebiyatı coğrafyasında şiirleriyle, yazılarıyla, milli eğitimdeki hizmetleriyle şair, yazar gönül adamı siz değerli Muharrem Kubat’ı tam gerçek anlamıyla tanıtmaya çalışmışlardır. 

Muharrem Kubat’ı sağlıklı ve başarılı bir değerlendirmeyle eserleri ve hizmetleriyle Türk kültürüne tanıtmışlardır. Bu eser başlı başına bir ARMAĞAN olup, aynı zamanda Muharrem Kubat’ın edebi kişiliği, hayatı ve eserleri bağlamında değerli bir kaynak olarak Türk Edebiyatına kazandırmışlardır. Kitabı aldığımdan bu yana döne döne okuyor, içinde yer alan bazı değerli imzaları yakından tanıdığımı da belirtmek istiyorum. 

Örnek olarak Feyzi Halıcı, Fazıl Bayraktar, İrfan Ünver Nasrattınoğlu, Ferit Rağıp Tuncor, Abdullah Satoğlu, İbrahim Sağır, Murat Özmen, Ahmet Tufan Şentürk Gülten Çiçek, Hayrettin İvgin, Fikret Akın, Lütfi Kılıç, Halil Gürkan, Rabia Barış, Ünal Şöhret Dirlik, Doç. Dr. Tamilla Abashnanoğlu Aliyeva, Sabri Dil, Bahaettin Karakoç, Rasim Köroğlu, Nedim Uçar, Kâzım Poyraz, Âşık Yoksul Derviş, Mehmet Aydın, Ahmet Özdemir, Ahmet Sevgi ve Sabit İnce gibi tanıdığım imzalardan bazılarıdır. 

338 sayfadan oluşan bu kitapta, sizin yazılarınız, şiirleriniz, hayatınız, sanat, kültür bağlamındaki duygu ve görüşleriniz, eserlerininiz ve bunlar hakkındaki yorumlarınınız tek tek inceleyip ortaya koymuşlardır. İlerde sizin hakkınızda bir araştırma ve inceleme yapacaklar için kalıcı bir eser olmuştur. 

Kitapta yer alan şiirleriniz, kullandığınız dil ve temalarınız, bestelenen şiirleriniz, sizin hakkınızda yazılanlar, makaleler, şiirler, aldığınız ödülleriniz, ünlülere yazdığınız şiirleriniz..Sanat ve kültür yolculuğunda almış olduğunuz onur belgeleriniz, hatıra değeri taşıyan fotoğraflarınız, şairlerin ve yazarların sizinle ilgili yazdıkları makaleleri, şiirleri, size imzalı olarak gönderilen kitaplar, bu kişilerin duygu ve düşünceleri, sizin yaşadığınız köylerle ilgili ( folklorik -Halk Bilimi ) gibi konularda yaptığınız röportaj gibi inceleme çalışmalarınız özenle bu kitapta yer almıştır. 

Öte yanda edebiyat, sanat konusundaki duygu ve düşünceleriniz, bunların sonunda ( Muharrem Kubat’ın bibliyografyası ) gibi konulardaki yazılarınız dünden bugüne Muharrem Kubat’ın fotoğraflarından bazı örnekler tek tek seçilip, bu değerli bulduğum kitapta yer almıştır. Bu yapıtın değişik sayfalarında ( S: 61, 80, 90 ve 134 ) sayfalarında benimle ilgili yazı ve şiirlere de yer verdiğiniz için ayrıca teşekkürlerimi sunmak istiyorum. 

Sözün özü, Sayın Kubat hakkında, derli toplu bir kitap hazırlanmıştır. Tüm emeği geçenleri ve başta sizler olmak üzere bu değerli eseri Türk Edebiyatına kazandıran Sayın Gazi Durusu, Özcan Türkmen ve Ahmet Urfalı beylere teşekkür ediyor, sanatınızın 60. yılınızı bir daha en iyi dileklerle kutluyor, çalışmalarınızda sağlıkla uzun ömürler ve başarılar diliyorum. 

Selam ve saygılarımla siz değerli hocamın ellerinden hürmetle öpüyorum. 

DÖRTLÜK  

Eğitimci Şair Dostum 

Sayın Muharrem Kubat’a saygılarımla. 

**** 

Hem şairdir, hem yazar, sevgi bohçası kat kat  

Afyon Emirdağ’dan öğretmen Muharrem Kubat  

Altmışıncı sanat, kültür yaşın kutlu olsun  

Dilerim Ulu Mevla’dan sağlık dolu ( bir ) hayat…  

 

 

Abdülkadir GÜLER  

26 Temmuz 2011- Söke 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..