Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '15

 
Kategori
Şiir
 

Sayın Talat Halman'a şiir

Sayın Talat Halman'a  şiir
 

 
Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi İlk Kültür Bakanlarımızdan vefalı insan Prof.Dr. Talat Sait Halman'la eskilere dayanan bir dostluğumuz vardı. Zaman zaman mektuplaşır, kendilerine kitaplarımı gönderir O'da mutlaka bir kenara atmaz, bana nazik yanıtlar verirdi.
 
Çok güzel bir elyazısı vardı. Mektuplarını çoğunlukla elyazıyla yazardı. Mektuplarına hayranım. Tıpkı Eski Aydın Milletvekili M.Kemal Yılmaz'ın bana gönderdiği mektupları gibi insanı sarıp sarmalıyordu..
 
Kısmet olursa ilerde Sayın Halman'ın bu değerli mektuplarına da yer vereceğim. Ölünceye kadar  bu değrli insanları unutmayacağım. Sayın Talat Halman'da M.Kemal Yılmaz'ı çok seviyordu.
 
Bir ara Aydın'a ve Söke gelip birlikte bir söyleşimiz olmuş ve Söke Öğretmenevi'nde yemek yemiştik. Ne yazık ki şimdi kisi de yok aramızda... Ama gönlümüzde yaşıyorlar.. Her ikisini de saygıyla ve rahmetle anıyorum... Ne mutlu bana ki bu  değerli iki insanla tanıştım, bu açıdan ben ölsem gam yemem.. .Nur içinde yatsınrlar...
 
Sayın Talat Halman bana en son bir mektubunu 22 Eylül 2014 'te göndermişlerdi. Bende ona bir mektup ve bir dörtlük yazmıştım. Bana  ( Shakespear ) kitabını göndermişlerdi. Kitabın içinde bu şiirimden dolayı kısa bir notla teşekkür ediyorlardı, Şimdi adıgeçen bir DÖRTLÜK şiirimi sizlerle paylaşmak istiyorum:
 
 
Sayın Talat HALMAN,
 
Efendim zahmet edip bana göndermiş olduğunuz 22 Eylül 2014 tarihli değerli mektubunuzu bu gün aldım. Mektubuma yanıt verdiğiniz için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Geçen mektubumda “Dostoyevski  “ diyerek yanlış yazmışım, aslında dediğiniz gibi Shakespear’e ilgili şiirleri İngilizceden çevirdiğinizi öğrendim. Bu değerli kitabınızı elbette okumak isterim. Size ayrıca içimden geldiği gibi ufak bir dörtlük armağan etmek üzere aşağıya alıyorum. Beğendiyseniz bir köşede kalıversin.
 
Selam, saygı ve sağlık dileklerimle.
 
SAYIN HALMAN’A
 
Bir “Sessiz Soru’da doğunca “ Ümit Harmanı ”
 
Okudum, şenlendim sevdim şu güzel vatanı
 
Doğu’dan Batı’ya doğru gönülden aydınca
 
Ders aldım dizelerden, gördüm Talat Halman’ı …
 
 Abdülkadir GÜLER
 
28 Eylül 2014- SÖKE
 
Not:  Ne  yazık ki  Sayın Prof. Dr. Talat Sait Halman vefat etti.
( 05.Aralık 2014 ) Allah gani gani rahmet eylesin
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..