Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

10 Şubat '08

 
Kategori
Müzik
 

Saz çalan beyefendi

Saz çalan beyefendi
 

Arif hoca


Merhabalar,
Bu gün pazar, bilgisayarıma oturdum sizinle paylaşmak istediklerimi yazdım, bekliyorum hala yazıma onay gelmedi, canım sıkıldı 2.yazımı sizinle paylaşmak istedim bu yazımıda onaylamazlarsa ben daha çok sıkılacağım ama siz bunu hiç bir zaman bilemeyeceksiniz.

Neyse ben yine konuma döneyim, dün akşam geç vakit televizyonda kanallarda dolaşırken, TRT int de bir program ilgimi çekti, programın ismi Balkan Havaları, sunan kişi bir zamanların ünlü türkü ustası sayın Havva Karakaş.
Program o kadar ilginç ve güzel ki anlatamam size, sayın Havva Karakaş kendi yöresinin şivesini o kadar güzel kullanabiliyor ki inanamazsınız, harika,
Sonra yine sanatçı arkadaşlarına yer veriyor onlar da söylüyorlar balkan havalarından, müzik çok hoş zaten insan ister istemez eğleniyor, yerimden kalktım oynadım bile yeminle size, sonra Havva hanım bir tanıtım yaptı, küçük bir fragmanla gösteriyi sundu.
Fragmandaki saz çalan bir beyefendi bir ayağınla zil çalıyor, öbür ayağınla def çalıyor, saz çaldığı elinde ise küçük ziller var onlar ses çıkartıyor bir de bunun yanında beyefendi türkü de okuyor, düşünün, bir insanda kaç marifet var, o kadar güzeldi ki çalıp söylediği türkü, anlatamam size güzelliğini, keşke dinleyebilseydiniz.
Beyefendinin çalması sürerken kendi kendime 'işte dedim müziği seven biri, böylesine müzik aşıklısı, her hareketiyle ortaya müziği verebiliyor ne aşk, şaşkınlıkla ve büyük bir hayranlıkla izledim beyefendiyi.
Sayın Havva Karakaş tan sonradan duydum 15 günde bir cumartesi günleri saat 20.00 sıraları programı başlıyor ve 1 saat devam ediyormuş, ben bundan sonra izleyeceğim arkadaşlar.
Vallahi size de tavsiye ediyorum, çok güzel bir program, hem güzel hem eğlenceli.
Havva Karakaş programının sonunda kendi şivesiyle şöyle diyor,
'Şimdilik bende bukağa'
Bende size sesleniyorum bu günlük benden bukağa, sonra yine görüşürüz okağa, , , , , ,


Sevgiler hepinize

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...