Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '13

 
Kategori
Eğitim
 

SBS'cikler döndü

SBS'cikler döndü
 

Nabi Avcı


Milli Eğitim Bakanlığı bir kez daha ilköğretime el attı. Önceki iki el atışta eli yanmıştı (4+4+4+4 ve SBS'de üç aşama).

Yılmadı bir daha attı.

Hadi hayırlısı; ama aklımızı kurcalayan şeyler var.

Soru 1 : Gerçekten küçük çocukların sınava girmesi mi öncelikli sorunumuz yoksa küçük çocukların aldıkları eğitim mi?

Cevap 1 : Hayır. Zira ülke geneli ders ortalamalarımız, müfredat sorunlarımız, kalifiye öğretmen sorunlarımız varken, doğru dürüst spor-resim-müzik eğitimleri yokken, hala bazı yerlerde kötü okul ve eğitim koşulları varken, Ecevit öğretmenleri hala içimizdeyken, sınavı dert etmeye daha var. 

Biz hâlâ 'Baba beni okula gönder' ve 'Fatih Projesi'nin başarısını beklemekteydik.

Soru 2 : Dersaneler kapanır mı?

Cevap 2 : "SBS yok" dedi bakan ama merkezi sınavlar olacakmış. O zaman sınavın olduğu yerde dersane de olur: ama form değiştirir hatta o bile olmaz ya, adı değişir, kalır .

Soru 3:  Çocuklar at yarışında olacaklar mı yine?

Cevap 3 : Olacaklar efendim. Okumayı söken ilk çocuklar kurdele aldığı andan itibaren at yarışına giriyorlar zaten. Ayrıca küçük merkezi sınavcıklar olacakmış. Demek ki, küçük at yarışlarına hazırlanacaklar. Stres büyük değil, küçük dozajlarda olacak. 60-66 aylık sorunu bundan çıkmadı mı?: Çocukları yarışa erken sokmak.

Soru 4 : Not konusunda torpil olur mu?

Cevap 4 : Sistem  ölçme ve yerleştirmeyi, insanların insiyatifine bırakırsa olur elbet. Hele Türkiye'de kralı olur.

Soru 5 : Çocuklarımızın yeteneklerini ortaya çıkaracak mı sistem?

Cevap 5 : Sükût-u hayal 

 

 
Toplam blog
: 5
: 114
Kayıt tarihi
: 19.05.13
 
 

Rosenbergler ölmemeli abiler ! sokaklarda Mozart'ın 40.senfonisi çalmalı Kadınlar da sine..