Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '09

 
Kategori
Eğitim
 

SBS'de 4. Yerleştirme hakkı

SBS'de 4. Yerleştirme hakkı
 

SBS zedeler müjdeler olsun...

Yerleşemeyenler, yerleştiği halde okulunu beğenmeyenler...

Şu okul olsaydı diyenler...

Tercihimde yükselemeyenler...

Bu vakte kadar hiçbir öğrenciye tanınmamış hak size tanındı.

Bu şansı sizden evvel hiç kimse kullanamadı.

Siz kullanabileceksiniz.

Peki bu hak nasıl kullanılacak?

Kimler kullanmalıdır?

Veya kimler 4. yerleştirmeye başvurmalıdır?<ımg border="0" src="http://lh3.ggpht.com/_X5675owLfOA/Sm6bcqzyGAI/AAAAAAAABFk/DRV6-m7IPTk/s640/PIC_0197.JPG" width="571" height="399">

1. Yerleştiği ve kayıt yaptırdığı halde okulunu beğenmeyip, "tercih listemin yukarısındaki okullardan biri olsaydı" diyenler...

2. SBS'de tercih hakkını kazanmış olmasına, 1. 2. yerleştirme ve tercihinde yükselme işlemi için başvurmasına karşın yerleşememiş olanlar 4. yerleştirme işlemi için başvurmalıdır. <ımg border="0" src="http://lh6.ggpht.com/_X5675owLfOA/Sm6Z793wAPI/AAAAAAAABFE/4x0VtxOtEOw/s640/PIC_0183.JPG" width="585" height="419">

Soru: Bir okula yerleştim, kaydımı yaptırdım, 4. yerleştirme işlemine katılırsam kaydım silinir mi?

Cevap: Bakanlığın yazısında "Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sistemi Tercih ve Yerleştirme e-kılavuzunda, 'Tercihinde Yükselme İşlemi' başlığı altında yer alan esaslara göre yeni bir yerleştirme işlemi daha yapılacaktır" denmektedir. Buna göre yaptırdığınız kayıt hakkı korunurken, listenizin yukarısındaki okula yerleşebileceğiniz ifade edilmektedir. Yani en kötü ihtimal şu anda kayıtlıu olduğunuz okula yeniden yerleşirsiniz.

Soru: SBS'de tercih yaptım ancak yerleşemedim. Yerleşemediğim için bir liseye kayıot yaptırdım. Ben de 4. yerleştirmeye katılabilirmiyim?

Cevap: Katılabirisiniz, mutlaka katılmalısınız.

MEB neden böyle bir uygulama yaptı?

Bakanlığın sitesinde yapılan duyuruda "Yerleştirme ve tercihinde yükselme işlemleri sonucunda Fen ve Sosyal Bilimler Liselerinde 173, Anadolu Liselerinde 4389, Anadolu Öğretmen Liselerinde 162, Sağlık Meslek Liselerinde 789 olmak üzere toplam 5513 kontenjanın boş kaldığı tespit edilmiştir" denmektedir. İşte bu boş kalan 5513 boş kontenjanı doldurmak üzere 4. yerleştirmeye ihtiyaç duyulmuştur. Bu basit bir ifadeyle açıkta kalan 5513 kişi daha tercihlerine yerleşecek anlamı taşımaktadır. Başka bir ifadeyle; 5513 kişi tercihlerinde üst sıralara tırmanacaktır.

Başvurularınızı nereye, nasıl, hangi tarihler arasında yapmalısınız?

11-14 Eylül 2009 tarihleri arasında mezun olduğunu ilköğretim okulu müdürlüğüne, velinizle gidip başvuruda bulunun...

4. Yerleştirme sonuçları 16 Eylül 2009 tarihinde Bakanlığın internet sitesinde (http://www.meb.gov.tr) yayımlanacak...

Önemli uyarı; 4. yerleştirme sonucunda nereye yerleşirseniz yerleşin (yani kayıt yaptırdığınız okula yeniden yerleşseniz dahi) 16-18 Eylül tarihleri arasında kazandığınız okula kaydınızı yaptırmalısınız.

Yeni öğretim yılında, yeni okulunuzda başarılar, mutluluklar..:-))

 
Toplam blog
: 165
: 3919
Kayıt tarihi
: 25.08.07
 
 

Samsun Terme Şuvayip Köyü'nde doğmuşum. İlk ve ortaokulu Terme'de, lise öğrenimimi Ünye'de tamala..