Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

SBS’de dersanelerin olağanüstü (!) başarısı

SBS’de dersanelerin olağanüstü (!) başarısı
 

SBS’lerin yapıldığı günlerde açıklanan bir raporda “Araştırmaya göre, 6. sınıftaki öğrencilerin yüzde 33'ü, 7. sınıfların yüzde 39, 3'ü ve 8. sınıfların yüzde 49, 3'ü SBS için dershaneye gidiyor” deniliyordu (1).

SBS’ye hiç girmeyen öğrencilerin sayısının da azımsanmayacak kadar olduğu bilindiğine göre 8. sınıf öğrencilerinin en az yüzde 60’ının dersaneye gittiği anlaşılıyor.

Şimdi de dün açıklanan SBS 8 başarı durumuna bakalım (2):

“8. sınıf SBS test ortalama ve standart sapma verilerine göre, sınava giren 1 milyon 11 bin 211 öğrenci ortalamada 20 matematik sorusundan 2, 35’ini doğru yanıtladı. Öğrenciler, sınavda kendilerine yöneltilen 20 fen bilgisi sorusunun ise yalnızca 5, 35’ini yapabildi.”

8. sınıf öğrencileri 20 sorudan yalnızca 2, 35 soruyu doğru işaretleyebilmiş. Eğitim sistemimiz çok kötü, MEB okulları dökülüyor. Ancak şunu da biliyoruz, bu öğrencilerin en az yarısı dersaneye gidiyor. Mükemmel eğitim veren (!), öğrencileri bir test cambazı yapan (?) dersanelerimizde mi dökülüyor yoksa…

20’de 2, 35’in 100 üzerinden karşılığı 12’den azdır. Sınav sonucuna göre 8. Sınıf öğrencilerinin Matematik dersinde, 100 üzerinden başarısı 12’dir. Bu durumu değerlendirelim:

Varsayımlar:

1. Öğrencilerin yarısı dersaneye gidiyor (araştırma sonucu).
2. Matematik sorularında SBS 8 başarısı 100 üzerinden 12 olsun (açıklanan bilgi)
3. Dersaneye gitmeyen öğrencilerin Matematik testindeki başarısı “0” olsun (en uçtaki varsayım).

Sonuçlar:

1. Bu durumda dersaneye giden öğrencilerin başarısı yüzde 24 olur.
2. 100 üzerinden 24 alan öğrenci okulunda dersten kalır.
3. Bu durumda, aileler, dersanelere bunca parayı sınıfı bile geçmesini sağlayamayan bu başarı için mi veriyorlar.

Gerçekler:

1. Dersaneye gitmeyen “başarılı” öğrencilerin sınavda “daha iyi olma” olasılıkları daha yüksektir.
2. Dersaneye giden ve gitmeyen öğrencilerin yüzde 12’lik başarıları arasında önemli fark olmaması beklenir.
3. MEB, dersaneye giden ve gitmeyen öğrencilerin başarısını açıklamalıdır. En azından dersanelere resmen kayıtlı öğrencilerin başarı durumu açıklanmalıdır.

Öneriler:

1. Aileler, çocuklarınızı dersaneye göndermeyin. Çocuklarınızın zamanını ve kendi paranızı boşa harcamayın.
2. Öğretmenler, öğrencilerinizi dersaneye gitmemeleri konusunda yönlendirin.

(1) MEB, SBS, Dersane üçgeninde öğrenciler tutsak (6-6-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=184483
(2) Yazık bu çocuklara (Cumhuriyet, 11-6-2009): http://www.cumhuriyet.com.tr/?im=yhs&hn=68080

Ankara, 11 Temmuz 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..