Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '10

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
7473
 

SBS'de halktan gizlenen gerçek.

SBS'de halktan gizlenen gerçek.
 

Özel hazırlanma gerektiren soruların cevap kağıdı


Kamuoyu SBS konusunda yanıltılıyor. 3 yıl boyunca sınav yapılmasını; Geçtiğimiz günlerde bunun, nihayet, yanlış olduğunun anlaşılmasına rağmen 2010-2011 öğretim yılında 7. sınıflara zulmün devam ettirilmesini; Sırf çocuklarımızı elemek için hazırlanan okuldaki bilgilerle çözülemeyecek “acaip” soruları kastetmiyorum. Maça 88-0 yenik başlandığını da. Onlar apayrı bir yazı konusu. Sınıf puanı hesabında gizli oyunu kastediyorum.

SBS'den en çok 500 alınabilir. Kaç çocuk bütün soruları yapabilir? Gerçekçi olalım. Sadece hem çok zeki olup, hem çok çalışan, hem de özel destek alabilen çocuklar bütün soruları çözebilirler. (Bu yıl 1088000 kadar 8. sınıf öğrencisinden neredeyse 80.000'i bütün soruları çözmüş. 80.000 çocuk çok geliyor insana ama, oranı yüzde 7 kadar. O çok özel çocukların yüzdesi o kadar işte.)

Öncelikle, bu “ayrıcalıklı liselere” girmek için 6-7-8. sınıflarda SBS notunun %70'ine okuldaki yılsonu ortalamasının %25'inin eklenerek sınıf puanları hesaplandığını ve sonra bu 3 sınıf puanının belli yüzdelerle toplandığını hatırlatalım. Bu geçmiş yıllarda uygulandı ve daha 2 yıl uygulanacak. SBS kalktı sanmayın, kalkan 6. ve 7. sınıflardaki SBS. Böylece bu yıl 6. sınıfa başlayan, görece şanslı, çocuklarımız için 3 yıllık ortalama hesabı olmayacak ama, okul başarısı hesabı hala geçerli. Bu yazıdan sonra düzeltilmesi için kamuoyu oluşur ve düzeltilir dilerim.

Benim bu yazıda değineceğim kamuoyundan gizlenen gerçek, okul başarısı hesabında yatıyor. Okul başarısının, yani ağırlıklı sınıf geçme ortalamasının %25'i SBS'den alınacak puana katılarak, sözde çocuğun yıl boyunca çalışmaları da dikkate alınıyor, herşey birbuçuk iki saatlik sınava bırakılmıyor.

Peki biz hangi düzeye “başarılı” diyoruz? Okullarımızda 100 üzerinden 70 alana teşekkür ediyoruz. %70 başarı bütün dünyada da iyi bir başarı olarak kabul edilmektedir.Yani bu çocuklarımız “iyi”. Ama bu “iyi” çocuklar, bu başarı düzeyi ile asla bir Anadolu Lisesine giremeyecekler, bu gerçeği söyleyen yok! Neden mi? İşte hesabı:

%70 başarıya teşekkür ediyorsak, SBS'den 500*70/100=350 almak da teşekkürü hak eden bir başarı olmalı. Ama öyle değil. %70 başarıyla bir öğrenci, sınıf puanına eklenmek üzere SBS'den en çok 257, 895 getirir ki, yetmez, hava alır!

Çünkü bu ayrıcalıklı liselere 400 üstü puanla giriliyor ve daha 142-152 puana ihtiyacı var. Var da öyle bir puan, okul başarısından gelemez. Okul birincileri bile okul başarısından en çok 131, 579 getirebilir. Öğrencimiz, okulda %70 başarılıydı %100 değil. Yani 131, 579 düzeyinde bir puan asla getiremeyeceği en başından belli, getirebileceği, okul birincisinin not ortalamasına göre 90-100 cıvarında. Sonuç: %70 başarılı bir çocuk, en çok 258+100= 358 sınıf puanı alabilir.

%70 başarılı yavrumuza yıllarca çalışkan diye teşekkür ettik ama SBS'de “Yetersizsin!” deyip attık gitti. İşte halkı yanıltmanın birinci ayağı bu.

Yanıltmanın ikinci ayağı ise okul başarı puanı. Bu ayakta gizlenen iki unsur var. İkisi de hakça değil, insanca değil, bilimsel hiç değil!

Birincisi her öğrencinin okul birincisiyle yarıştırıldığı gerçeği. İkincisi de her öğrencinin, kendisinden zayıf veya iyi olduğuna bakılmaksızın, bütün okul birincilerinin arkasına itildiği gerçeği.

Bunu sözde bilen var ama hesabını yapıp, sonuçlarını açıklayan, bu büyük haksızlığı ortaya döken yok! Çocuklarımız bu gerçeği kavrarlarsa vay çalışkanların, okul birincilerinin haline!

Anadolu Liselerine girmede çok önemli bir payı olan yıl sonu okul başarı notunun nasıl hesaplandığının çok kişi farkında değil. Vicdanı olan herkesi isyan ettirecek bir haksızlık asıl burada yatıyor. Örnekle anlatayım:

Bir okulda çocuklardan biri mutlaka okul birincisi olacak. O birinci 100 ortalama ile yılı bitirsin. Diğer çocuklar da teşekkürü hak etmiş olsun. Yani okulun genel başarısı 70-84 dağılımında olsun. Şimdi bu çocuklarımızın alabilecekleri okul başarı puanına bakalım.

MEB e-okul sayfalarında ve ilgili mevzuatta belirtildiğine göre (SP tanımındaki ikinci terime okul bitirme başarısı yani OBP adını ben taktım)

OBP=(YUVARLA(((YBP/EnbYBP)*500);2)*0, 25))/475)*500;3)

Bu hesabı örnekle açıklayayım.

Okul birincisi (=EnbYBP) 100, teşekkürlük örnek öğrencimiz (Ayşe) 70 ortalama ile yılı bitirsin. O acaip “0, 25/475)*500)'lere takmayın, onlar sabit. Ayşe için OBP = (((70/100)*500)* 0, 25) / 475)*500=92, 12 dir.

Oysa Ayşe, o üstün çocuk hariç, başarılı çocuklarımızdan. Ama illa birinciyle yarışmak zorunda. Yani SBS, okul birincilerine üstün bir ayrıcalık tanımaktan da beter edip, diğer çocukları birincinin notuna göre dibe itiyor.

Okul birincisi tam 131, 58 getiriyor SBS'e ek olarak. Aradaki fark 33, 46. Ayşe bu farkı kapatmak için SBS'de okul birincisinden daha fazla soru doğru çözmek zorunda. 33, 46'lık farkı kaç soru fazlası kapatır? Okul birincisi olan çalışkan öğrenci de armut toplayacak sanki!

Teşekkürü hak eden %70 başarı ile Ayşe, SBS'den 258 almışsa, zaten 258+92, 12=350, 12 veya 258+108, 36=366, 36 ile Anadolu Lisesine giremeyecek. 2009 yılı kesinleşmiş puanlara bakın inanmıyorsanız.

Ayşe'cik okul birincisinin 100 değil de, 85 ortalama aldığı bir okulda okusaydı 108, 36 okul başarı puanı alacaktı. (ve yine de okul birincisiyle arasında 23, 22 fark olacaktı). Ayşe yetersiz olduğu için değil, sadece ve sadece okul birincisinin notundan dolayı yüzlerce çocuğun gerisine itildi.

Bu arada başka bir okulun birincisi o yılı 50 not ortalaması (YBP) ile bitirsin. Ve diğer çocuklarda 49 ile. 49'luk (44 kalır dikkat!) bu öğrencilerin okul başarı puanları 128, 947 olacak. Ayşe'cik 70 not ortalaması ile kendinden zayıf, 49'luk bu çocuklardan 20 puandan fazla geriye düştü.

Ben ilköğretimdeki çocuklarımız yerine olsam, anlaşır, yıl boyu notları 50'de tutar, SBS'de kozumu paylaşırdım. Hem de okul sınavlarına çalışacağım diye vakit harcamaz, sıkıntıya gerilime girmez, rahat rahat SBS'e hazırlanırdım. Çünkü SBS'de başarılı olmak için okul eğitimi yetmez, özel teknikler öğrenmek gerek.

SBS'de gizlenen bu gerçek hakkında kamuoyunu bilgilendirmeyi borç bilirim.

SBS konusunda yazmayı sürdüreceğim, çünkü dahası var!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

benim sorum sbs de yaptıklarımdan alacağım puan 433 yani internet hesaplamasından 6.sınıf yani bu sene ki yıl sonu puanım 93.28 sınıfımda 98 li bir öğrenci var ama o mu birinci oldu bilmiyorum çevremdekiler okuldan 25 puan gelir diyor ama inanamıyorum eğer bana biraz yardımcı olursanız ve en kötü alacağım puanı söylerseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim..

hülya özdenkçi 
 22.07.2010 11:41
Cevap :
Sevgili Hülya, Okuldan gelecek puanın hesabını Sen de yapabilirsin. (93,28/98)*131,5789 = 125,2416 puan olur. Okul birincisi 98 değil 100 ile bitirdiyse 122,7336 getirirsin. Ama 433+ 125 diye hesaplanmayacak ona dikkat etmelisin. SBS'den 433 alırsan, tamamı hesaba alınmadığından, sonuçta sınıf puanın 444 düzeyinde olacak. Yani sen, cebinde en az 122 puanla girdin SBS'e.  28.07.2010 16:02
 

kısaca söyleyeyim ilk 11 bizim sınıftan yani tembeller sınıfından benim notlarım engellenmese idi gerçek hakkım verilse idi benim 440 olan notum yaklaşık 458 civarına yükselecekti ama 440 tan 434 e düştü... ahhhh onların 6.sınıf birincilerininde sbs puanı 342 idi okul birinciliğnden dolayı 367 ye yükseldi. şimdi bu adalet mi. takdir almam engellendi. yükselecek puanım düştü. neden masabaşında oturan çok afedersiniz öğretmenlere saygısızlık etmek istemem ama sabit fikirli bir idarecinin kaprisi yüzünden... ne imiş nakil gelen öğrenci iyi bir mal olsa zaten okulu onu nakil göndermezmiş... son sene bizim sınıf mevcudumuz 23 kişi idi ve yapılan sbs sınavında okulumuzun ilk 17 si bizim sınıftan... buda o yetkilimize kapak olur inşallah.

BURÇAK YAZICI 
 19.07.2010 2:03
 

Değerli büyüğüm okul birincileri hakkı ile okul birincisi olmuş olsa canıma minnet benim 440 aldığım sene benim okul puanım başarılı bir operasyondan sonra 83 civarına indirildi operasyon diyorum türkçe proje ödevim 0 verildi yazılılarım 95-98-100 ve bu notlarla ortalamam 79 oldu türkçede- matematik proje ödevim 25 verildi yazılılarım 93-93-98 ortalamam 81 oldu bu derste bitmedi müzik çok önemli ders verilen ortalamam 50 yazılı filan yok direk öğretmen kanaati- resim 60 direk öğretmen kanaati- el işi dersi eski adı ile yazılı yok 50 öğretmen kanaati velhasıl benim ortalamam sıkı bir çaba ile düşürüldü. sebeb ben nakil geldiğim için okulun en berbat sınıfı denilen sınıfa verildiğim için okul birincisi bu sınıftan olamazmış. çünkü okulda özel sınıf oluşturulduğu için o sınıfın başarılı olması gerekirmiş gibi salakça bir bahane ile engellendik. sbs sonuçları geldi ben 440 aldım okulun en iyi notu... 2.ci iyi not 427 bizim tembeller sınıfından 3. eniyi not yine bizim sınıftan...

BURÇAK YAZICI 
 19.07.2010 1:57
 

Sevgili Burçak. Daha çocukluğunuzu yaşayamadan, zihinsel, bedensel, duygusal olarak ve yeteneklerinizde tam gelişmeden, birbirinizden en farklı olduğunuz çağlarda, aranızda daha hızlı gelişmiş ve kuvvetle muhtemel ki üstün zekalı okul birincileriyle yarıştırılmanız büyük haksızlık. Diğer haksızlıklara değinmiyorum. Siz, geleceğimiz, yavrularımız, artan nüfus ve daralan iş alanları nedeniyle eleniyorsunuz. Bu sizin değil, devletin, toplumun, büyüklerin ayıbı. Anababalarınız ise susuyor, size daha fazla çalışın baskısı yapıyor. En gelişeceğiniz yıllarınızı sadece ders ve teste harcıyorsunuz, öğrenmeye , yeteneklerinizi keşfetmeye değil! Sevgili Burçak, seni konuya ilgin çaban için kutluyorum. Sizi elemeye odaklı bu çarka inat, didinerek , tutunarak, savaşarak büyüyün ve var olun. Biz pek çok şeyi yüzüne gözüne bulaştırmış büyüklerinizden yönetimi alın ve düzeltin. Gözlerinden öpüyorum.

Seval Uzunal 
 15.07.2010 9:45
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 46
Toplam yorum
: 87
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 1426
Kayıt tarihi
: 29.05.07
 
 

Doğaya, sanata, spora, bilime ve ülkeme bağlı; doğruya, gerçeğe, akla yönelik; uluslara saygılıyı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster