Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

SBS-ÖSS kazanmak- 3

SBS-ÖSS kazanmak- 3
 

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ata Özer, İstanbul’un ÖSS’de başarısız olmadığını söyledi...


İSTANBUL-ARDAHAN-KARAMAN -AYDIN (gençler başarılı-başarısız olursa) topluca düşünemez mi?

Nasıl başardık ve başaramadık!


Nasıl Başardık?

· Öğretmenlerle ilgili çalışmalarla işe başladık. Aydın’a yerleşen 50 yaşını doldurmuş 20-30 yılın üzerinde öğretmenlerin tecrübelerinden yararlanırken gençlerin de önünü açmak gerektiğini düşündük.

· Öğretmenlere;‘Eğer bir probleminiz varsa ya çözeceğiz ya da çözene kadar size izin vereceğiz, ondan sonra okula dönebileceksiniz’ dedik.

· Her sınav sonrası öğretmenlerden analiz almalarını istedik. Bu analizler sonrası grup halinde çalışma ve karşılaştırma sistemini geliştirmiş olduk.

· Ortak deneme sınavları yaptık. Dershaneler birliği de bize bu çalışmalarda destek verdi.

· Bir de çocuklara, bilmedikleri konularda ‘uydurma’ yoluna gitmemeleri konusunda çok telkinde bulunduk.”
Sınavlardan önce ve yıl içinde okulları gezip motivasyon toplantıları yapıyoruz. Sık sık okul müdürleriyle toplanıp en küçük soruna kadar bilgi alıyoruz.

· Bilgi yarışmaları, sportif etkinlikler, halk oyunları gibi sosyal aktiviteleri teşvik ediyor, destek veriyoruz..

· Bu çocuklara rehberlik etmek amacıyla dershanelerden faydalandık. Fiyat konusunda eşitlik sağlamalarını söyledik.

· Dershanesi olmayan ilçelerde halk eğitim merkezlerinde öğretmenlerimiz kurs verdi.

· Eğitim Gönüllüleri Derneği gibi sivil toplum kuruluşlarıyla çalıştık.

· İhtiyaç olan yerlerde bu çocukları rehabilite etmek için ev tutup, kütüphane, derslik kurdular…” Aydın Milli Eğitim Müdürü Ertuğrul Dindar Aktaran Banu Şen 18.7.2009 Milliyet

***

Nasıl Başaramadık?

“Başarısızlığın pek çok sebebi var.


· Müfredat yeni değişti, bu müfredattan öğretmenlerimizin ve idarecilerin pek çoğunun haberi yok!

· İlgisiz duruyorlar!

· İstanbul çok daha başarılı olmalı. Bunun sebeplerini tespit ettik! Çocukları mutlak suretle ortaöğretimde branşlaşmaya “götürmem” lazım!

· İlçe milli eğitim müdürlerine rapor hazırlamaları için talimat verdim!

· Avrupa’daki başkent eğitim müdürlerini İstanbul’a davet ettik!

· Eğitim sistemini tartışacağız!

· Bu 1 günde değişecek bir şey değil!

· Yılların verdiği bir tembellik!

· Çocuk katsayı sendromunda kendini rahatlatamıyor!

· Ailelerin de baskısı var. Aileler de illa çocuklarının üniversiteli olmasını istiyor!

· Diplomalı işsiz yerine aranan eleman yetiştirmeyi ben daha fazla yeğliyorum!

· Başarısızlığın nedenlerini ben İstanbul için mutlak suretle bulacağım!

· Öğretmen ve idarecilerimizin de suçu var bu başarısızlıkta. Ben bunun çalışmalarını yapıyorum!

· Öğrencilerle de görüşeceğim!

· İstanbul’da sıfır çeken kaç tane öğrenci varsa ben bunların evlerine de gideceğim!

· Aileleriyle de görüşeceğim!

· Mezun olduğu okullarla da görüşeceğim!” İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ata Özer 17-07-2009 milliyet

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ata Özer

<ınput type="hidden" value="Istanbul basarisiz degil">Milliyet <ı>30.7.2009

 
Toplam blog
: 23
: 1322
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

Sosyolog olarak mezuniyetimle birlikte; iki yıl köy öğretmenliği (birleştirilmiş 5 sınıfta tek öğr..