Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '09

 
Kategori
Aile
 

SBS

SBS sınavı,

15 yaşındaki canım oğlum, benim gibi diğer annelerin canlarıyla 06/06/2009 da, eskinin OKS'si şimdinin SBS si denen, ne menem sınava girecek. Geçen senede girmişti. Ancak bu seneki daha önemli. İkisinin ortalaması alınıp bir okula yerleştirilecekmiş??????

Bakalım neler olacak. Canım oğlum neyazık ki 2 senedir dershaneye gidiyor. Her cumartesi, pazar. Yağmur demeden, sıcak demeden.
Umarım emeklerinin karşılığını alır. Diğer canlar gibi.

Şimdi sizlere bu sistemin eksiklerini, yanlışlarını yazmayacağım. Zaten artık herkes biliyor. Aslında herkesin bildiği de, biz velilerin malesef bu konuda bir şey bilmediğidir. Birkaç kere dershanede yapılan toplantılarda bir takım bilgiler verildi. Ancak bu sene 8 sınıf olanların nasıl yerleştirileceği konusu tam bir muamma. Bu nedenle de oğlum ve diğer çocukların, birkaç kişilik bir heyet tarafınca alınan bir karar gereği, deneme tahtası gibi kullanılması beni sinirlendiriyor.

2008 SBS puanları 1 ay kadar önce değiştirildi. Bu hata, bazı okulların başarı puanlarını yanlış yazmalarından kaynaklanmış.
Benim oğlumunda puanı değişti. Şimdi ben bu sisteme nasıl güvenmeliyim? Ülkemiz insanların adelet duygularının nasılda gelişmiş olduğunu düşünecek olursam hele...

Neyse yarın çocuklara çikolata ve su dağıtılacakmış. Hoşuma gitti doğrusu. İnce bir davranış.

Geçen sene o sınava girdiğinde, biz bahçede beklerken, bir an için okulun kapısından girip onu sınıftan çıkarmak istedim. Ancak bu sınav hayatının başlangıcıydı. Tasarı olarak SBS nin başka bir türünün, liselerde de uygulanması düşünülüyorken. Bu durumda zavallı çocuklarımızın üniversiteye kadar girmesi gereken en az 5 sınavı daha bulunuyor maalesef.

Elbette olay bununla da bitmiyor. Hadi ÖSS kazandılar. Bitirdiler. Bu sefer de Koskoca Bİr KPSS(Kamu Personeli Seçme Sınavı) var.

Böyle zamanlarda hep keşke bir dağ ya da orman köyünde yaşayıp, kendimiz ekip, kendimiz biçerek yaşasaydık, oğlumda bizden öğrendikleriyle stressiz, sağlıklı, mutlu, huzurlu, bir ömür geçirirdi diye düşünürken buluyorum kendimi.

Herşeyin başı sağlık diyerek,
Dilerim hepsinin yolu açık olsun, bütün çocuklara başarılar dilerim

 
Toplam blog
: 5
: 457
Kayıt tarihi
: 20.05.09
 
 

İstanbul'da doğdum. Ziraat Mühendisiyim. Kamuda çalışıyorum. Okumak, seyahat etmek, keşfetmek en büy..