Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '12

 
Kategori
Siyaset
 

S.Demirtaş "Ortadoğu'da Kürdistan kuruluyor" demiş...

"Ortadoğu'da Kürdistan kuruluyor" demişsin. "Günaydın Selahattin!" dedim içimden.

Okuyunca içim sızladı. "Siyasetçilik, bilinenleri sanki kendi bilmiş gibi söylemektir" derler ya... BDP başkanı da aynen bunu yapmış.

Günaydın Selahattin. Tabii ki sözünü ettiğin devlet kuruluyor. Yıllardır adım adım süren bu projeyi bilmiyor muydun? ABD'nin düşünce kuruluşu adı altındaki yapılanmaları Ortadoğu'nun çeşit çeşit haritalarını tartışmaya koyalı neredeyse 30 yıl oluyor. Hiç mi gözüne çarpmadı?

Bu devleti sizin kurduğunuzu düşünmüyorsun sanırım. 

Irak'ın "nükleer silah var" diyerek nasıl işgal edildiğini ama ülkede radyasyon yayması olası röntgen cihazı dahi bulunmadığını da anımsar mısın? Böylece sözünü ettiğin ülke ve ülkelerin kurulması için uygun ortam ortaya çıkmıştı. Bu arada Saddam'ın Halepçe'de kardeşlerimize nasıl saldırdığını ben de unutmadım, sen de unutmazsın. Acımız ortaktır. 

Ortam yeterince uygun olmayınca birden esen rüzgarların ve Arap baharının mevsimsel bir bahar olmadığını ve ne amaca hizmet ettiğini de biliyorsundur.

Suriye krizinde gerçek aktörün kim olduğunu ben söylemeden bilirsin sanırım. Diktatör olarak sadece Esad mı var o bölgede? O diktatörleri bilir misin?

Enerjiyi bilir misin Selahattin? Petrolü duymuş muydun? Enerjiye ve petrole halklar mı sahip olur? Yoksa dünya kapitalizmi mi?

İran neden nükleer denen illete sahip olur? Neden ve kimden kendisini korumak zorunda kalır?

Sence kurulan, Kürdistan adı altında bağımsız bir ülke midir? Haydi Selahattin! Dürüst olalım. Biz kırk haramiyiz, birbirimizi biliriz!

Tüm ortadoğu halkları kardeştir! Bu yüzyılda ve küresel ortamda adama boşuna ülke kurdurmazlar.

 
Toplam blog
: 62
: 548
Kayıt tarihi
: 08.09.10
 
 

Ceyhan 1966 doğumluyum. Üniversite mezunuyum. Şiir ve öykü seviyorum. Atatürk ve Uğur Mumcu yol g..