Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '20

 
Kategori
Şiir
 

Sebahat Sultan

Derecikören köyündendir Sebahat

Aşçı Mehmet diye tanınır babası

Köyümüze bir kilometre mesafede

Okul yoktu o zaman köyümüzde

Üçüncü sınıfa kadar okudum o köyde

Üçüncü sınıfta ön sırada oturuyordu

Sarı saçları vardı temiz taranmış, güzel kızdı

Yanımda Kaput Kemal'in kızı oturuyordu

Dağınık ve tembel bir kızdı, pek anlaşamazdık.

Recep öğretmen sözlüye kaldırdı Kaput Kemal'in kızını

Cebinden kağıt on lira ile bir madeni lira çıkardı ve sordu ;

Bir elimde on lira var diğer elimde bir lira var ikisi toplanırsa kaç lira eder

Cevap verdi; on lira bir lira, tekrar sordu aynı cevabı aldı

Sinirlenmeye başlamıştı Recep öğretmen, bir türlü on bir lira diyemedi

Filyos orta okulunda birlikte okuduk ve bitirdik Sebahat'le

O Zonguldak Ticaret Lisesi'ne gitti ben Kilimli Lisesi'ne

Saltukova'da Ziraat Bankası'nda memur olarak işe başladı liseyi bitirince

Gümüşhane gelini oldu evlenince,eşi Gümüşhaneli

Ben de dadaşlara damat olmuştum, eşim Erzurumlu

Uzun yıllar görüşememiştik, bir telefon geldi Sebahat'ten

Maliyede muavindim Gebze'de o zaman, baş sağlığı diliyordu

Eşim vefat etmişti, o da bankada muavin olmuş

Duygulandım, hem mutlu oldum, bu telefondan

O banka müdürü oldu, emekli şimdi

Ben de maliye müdür muavini emeklisiyim artık.

Bu sefer Facebook'ta kesişti yolumuz, köfte ısmarlarım yazmıştı

Köfte olunca gidilmez mi, gittim sözleştiğimiz mekana Zonguldak'ta

Etrafta köfteci yoktu, iskender döner takılıydı, tamam dedim bu olur

Kırk beş dakika bekledim ,artık gitmeliyim dedim.

Yürüyen merdivenlerin başına geldiğinde ,aşağıdan gelen merdivende gördüm.

Çok şık bir blüz ve açık renk hoş bir pantalon giymişti

Hiç kilo da almamış aynı duruyor, manken gibi

Başladık teras katında sohbete, iyi başlamıştık doğrusu

Kahve söyledi, yanında da geldi suyu, yemekte yememiştim daha

Açlıktan midem gurulduyordu, hiç köfte sözü etmedi bile

Çok güzel bir sohbetimiz oldu, o anlattı ben dinledim

Ben anlattım o dinledi, arada kahkahalar da attı tabi

Samimi ve içtendi gözlerine baktım, bal rengindeydi

Saate baktım, iki saat olmuş sohbete başlayalı

Yola gidiyordum,mola vermiştim,geç kalmayayım dedim kalktım.

Sosyal bir bayandır Sebahat, hep bankacı arkadaşlarıyla  görüşür

Facebook'ta iyi fotoğraf paylaşır, çocukluğundan bu yana

Tüm resimlerini gösterdi Facebook arkadaşlarına

Yakışırdı sultanlığa diye düşündüm

Sebahat Sultan demeyi uygun buldum

Hayat devam ediyor, huzurlu ve mutlu olsun,

düzce

23.o6.2020

 

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..