Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '07

 
Kategori
Müzik
 

Sebastian Argol

Sebastian Argol
 

Kanal D’ de Güneri Cıvaoğlu’ nun Şeffaf Oda’ sı Pazar günlerinin en güzel programı.

Şeffaf Oda programının bugünkü konuğu Zülfü Livaneli. Sohbet ediyorlar ve aralarda Livaneli türkülerini söylüyor. Türkülerin üzerine meydanlarda yüzbinlerin korosu ekleniyor zaman zaman. O meydanlarda yüzbinlerin bir kişisi de ben olduğum için seviniyorum.

Sebastian Argol adından sözetti. Yol filminin müziklerini yaptığında, sıkıyönetim yıllarında kendi adını kullanmaktan çekindiği için takma ad kullanmaya karar verdiklerini ve Sebastian Argol adını Abidin Dino’nun oluşturduğunu anlattı. Argol soyadını haritadan bulmuşlar Sebastian adını da Dino söylemiş. Film ödüller alınca Sebastian Argol adı da ünlü olmuş. Google’da “ Sebastian Argol ” aradım. Türkçe’ den İngilizce’ ye, Çince’ den Arapça’ ya birçok dilde 886 sonuç çıktı. Bazılarında parantez içine Zülfü Livaneli yazılsa da çoğunda filmin müziklerinin Sebastian Argol’un olduğu belirtilmiş.

Livaneli, Bedri Rahmi Eyuboğlu’ nun Nazım Hikmet’ in ölümü üzerine yazdığı “ Yiğidim aslanım ” şiirinden yaptığı besteyi Uğur Mumcu dinlediğinde çok sevdiğini, Uğur Mumcu’ nun ölümünden sonra halkın onun için söylediğini anlattı. Şimdi de her zamansız ölenin ardından söylendiğinde üzüldüğünü, artık zamansız ölümlerin olmamasını ve bu şarkının müzelik olmasını istediğini söyledi.

Sabahattin Ali’ nin şiirinden bestelediği Leylim Ley’ in önceleri nasıl yasak türkü olduğunu, daha sonra İbrahim Tatlıses tarafından söylendikten sonra her köşede serbestçe çalınıp söylendiğini anlattı.

“ Keşke, Nazım Hikmet yasaklı olduğu ülkesinde beşyüzbin kişinin “ Karlı Kayın Ormanı ” nı hep bir ağızdan söylediğini duyabilseydi. ” dedi. Keşke...

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..