Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Seben - Solaklar Kaya Evleri

Seben - Solaklar Kaya Evleri
 

SEBEN-SOLAKLAR KAYA YERLEŞİMLERİ


Bolu'dan Seben'e giderken Seben'e 3 km kala sol tarafa dönerek Solaklar Köyüne ulaşabilirsiniz. M.Ö. 1200 lü yıllarda Frigler tarafından yapılan daha sonra Roma ve Bizanslılar tarafından kullanılan Kaya Evlerini göreceksiniz. 1994 depreminde kısmen yıkılmıştır. Halen tehlike arzetmektedir.

Kaya Evleri 4 katlı olup katlarına dikey baca şeklindeki dehlizlerden çıkılabilmektedir.

Ben buraya yalnız gittim.Kaya yerleşimlerini keşfederken mağaraların katlarına çıkmak gerekiyordu. Zaten merdiven derme çatma birşeydi. 2. kata kadar çıktım. Daha yukarı katları da vardı. Yalnız olduğum için ve etrafta hiç kimse de yoktu ve orası adeta terkedilmişti. Tehlikeli de olduğundan dolayı keşfi yarım bıraktım.

Aslında bu keşifleri yalnız yapmamak gerekiyor. Zaman ve arkadaşlarımın durumlarının müsait olmaması sebebiyle genellikle yalnız gidiyorum. Bu durumda keşif yarım kalıyor.

Siz de burasını bir gün ziyaret ederseniz sakın yalnız başınıza bu katlara çıkmayı denemeyin. Yanınızda mutlaka birileri olsun. Adrenalin ve heyecan duyacağınız bu gezide size kolaylıklar dilerim.

 

Daha fazla fotoğraf için ...

https://ssl.panoramio.com/user/1122693/tags/BOLU-Seben-Solaklar

 
Toplam blog
: 11
: 2215
Kayıt tarihi
: 14.08.12
 
 

Seyahat etmek, fotoğraf çekmek ilgi alanlarımdır. Yeni yerler keşfetmeyi ve bu keşifleri payl..