Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '07

 
Kategori
Mizah
 

Sebep, sonucun önüne geçince

Sebep, sonucun önüne geçince
 

Zamanında ve doğru teşhis edemediğiniz bir hastalığı tedavi edemezsiniz. Etseniz de başarı şansı düşüktür.


Kök nedenlerine inemediğiniz sorunlarınızın üzerinden gelmek de çoğu zaman imkansız derecesinde zordur. Yapısal ve kalıcı çözümler yerine göstermelik ve anlık hamleler yapar durursunuz.


Bu nedenle, karşılaştığımız herhangi bir problemin temelinde ve orijininde yatan kök nedenleri iyi tahlil etmek, özellikle kriz ve öfke yönetiminde çok ama çok önemlidir.


Bir başka önemli nokta da, problemlerin; zaten o problemi yaratan kafalarca çok zor çözülebileceği hatta çözülmesinin imkansız olduğu gerçeğidir. Bir sorunun, o sorunun mimarı ve yaratıcıları tarafından giderilebilmesi mucizelere kalmıştır.


Ya aşağıdaki doktorun durumuna düşersek ne yapacağız? Evlerden ırak, Allah muhafaza efendim:


Genç ve güzel kadın, yüzündeki sıkıntılı ifade ile doktorun odasına girer.


“Buyurun Hanımefendi. Size nasıl yardımcı olabilirim?”


“Her yerim ağrıyor Doktor Bey.”


“Nasıl yani? Olur mu öyle şey efendim? Lütfen tam olarak gösteriniz şikayetinizin olduğu bölgeyi.”


Kadın, başlamış işaret parmağıyla, orasına burasına bastırıp feryat figan etmeye. Omzuna bastırıyormuş parmağını, ooff! Midesine geçiyormuş, aahh! Bacaklara geliyormuş, uuff! Kalçalarına dokunuyormuş ııhh!


Doktor, hayretler içinde hastasını seyrederken, dayanamamış ve müdahale etmiş:


“Tamam, tamam Hanımefendi. Ben böyle bir şey görmedim, bunca yıllık meslek hayatımda. Siz benimle dalga geçmiyorsunuz değil mi?”


“Yok Beyefendi ne alakası var? Ben canımla uğraşıyorum, siz neler diyorsunuz, teessüf ederim. Deve yüküyle parayı, sizinle dalga geçmek için mi verdiğimi sanıyorsunuz, vizite olarak?”


Doktor biraz mahcup olmuş. Bir taraftan da ne yapacağını düşünürken.


“Peki o zaman, ayrıntılı bir tetkik isteyeceğim sizden. Daha doğrusu, tepeden tırnağa bir check-up’tan geçeceksiniz. Kan tahlilleri ve baştan ayağa röntgen filmi istiyorum. Acilen bunları yaptırın ve bana gelin.”


Birkaç gün sonra, genç kadın, elinde sonuçlarıyla tekrar doktorun muayenehanesinde imiş.


“Buyurun doktor bey, neticelerim.”


Doktor, sonuçları heyecan ve merak içinde incelemeye başlamış. Sesli mırıldanaraktan:


“Kan sayımları normal. Şeker, tansiyon, ekg vesaire her şey yolunda görünüyor. Bir de şu filmlere bakalım...”


Derken ufak çaplı bir çığlık gelmiş Doktor’dan:


“Hanımefendi sizin işaret parmağınız kırık...”

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..