Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '10

 
Kategori
Anılar
 

Şebnem bebekleri

KARTON BEBEKLER

Son zamanlarda kitapçıları gezmek en güzel hobilerim arasında , en ön sıraları kimseye kaptırmıyorum.
Kitap kokularını seviyorum içime çekiyorum kendine has mis gibi kokan sarı sayfaları…
Büyük alış veriş merkezleri nede güzel süsülüyor vitrinlerini.. ne ararsam hemen elimin altında, aklınıza takılan ne varsa bir görevli bilgisayardan bulup çıkarıyor. Reyon gezmeyi daha bir seviyorum. “Kitap alıp çıkmak olmamalı!” diyorum içine sindirmek gerek, kendinle başbaşa olmanın zevkini yaşamak, hızlı yaşamdan biraz olsun kopmak…
Yeni yıla yaklaştığım şu son günlerde minik kızlarımı sevindirmek için düşündüğüm yeni neslin hoşuna gideceğini umduğum eskiye dönme planı hazırlıyorum. Hevesliyim hem de çok… sanki kendime alacakmışım gibi… reyondaki kitapları düzene sokan satış elemanının yanına gelip ardı ardına hevesle çocukluğumda sevdiğim ‘Şebnem Kitabı’nın hala bu dönemde olacağından çok emin bir şekilde ’’ hani arka sayfasında karton bebeği olan içinde giysileri böyle bir kitap arıyorum’…’ ‘’şebnem serisi’’satış elemanı öyle genç ki şaşkın bir yüz ifadesiyle “bilemiyorum bir bakalım” diyerek bilgisayar kayıtlarına giriyor ne şebnem bebek serisini bulabiliyor, ne de stokların içinde olabilir mi düşüncesiyle bakılan bilgisayar kayıtlarında böyle bir şeye ulaşamıyor… böyle bir kitabın varlığı bile çoktan unutulup gitmiş_’’ üzgünüm öyle bir kitap yok’’ diyor öyle heyecanla anlatıyorum ki bir çocuğun elinden en güzel oyuncağı alınmış gibi _’’bulun nooolurrr….’’
yanımda benim yaşlarımda 3-5 bayan bana gülerek bakıyorlar _’’aa evet bende biliyorum ne zevkle oynardık’’ diyor sarışın bayan , diğeri ve diğeri ve bir başkası katılıyorlar sözlere kısa süreli geçmişe bir yolculuk yapıyoruz.
Yüzüm asılıyor şimdiki kız çocuklarına kendimce üzülüyorum……ama olmaz ki ama olmaz ki diye söyleniyorum. Başka reyonlara bakarak bir yerlerde saklanmış gözden kaçmış olabilir düşüncesiyle dolaşıyorum…
Şebnem bebek!::
Kartondan bir kız bir erkek çocuk resmi, kenarları tırtıklı kartondan , arkasında ayakta durabilmesi için ayak sehpası, içindeki sayfalar parlak gıcır gıcır birbirinden güzel elbiseleri..benim;
Tombik çok cici bir bebeğim içindeki sayfalarda bebek elbiseleri, mama önlüğü, süt biberonu uyku tulumu…..
Yeni evli bir çifttin balayı elbiseleri….
Çiftlik hayatını anlatan ve çiftlik hayvanlarıyla olan elbiseli şebnemlerim…..
Balo kıyafetleri içinde birbirinden güzel kabarık elbiselerle süslenmiş şebnemlerim….
Yaz kıyafetleri olan, bir birinden güzel mayoları mini şortları güneş gözlükler……
Kayak yaparken giydiği kazakları , kızakları şöminede postun üstünde ısınması….
Küçük kızları ne çok cezbeden bir oyun kartonuydu şebnem serisi… Aslında çocukluğumuzda bizi ne güzel yönlendiren bize bilgiler sunan.
Bir eğitimdi diye düşünürüm, kendimizi tanımaktır kendimizi sevmektir, ileriki yaşlarda kıyafet seçimlerinde nerede nasıl giyilmesi gerektiğini, nasıl daha şık giyinebileceğimizi öğrenmektir. Hatta o yıllarda kendimizi öyle geliştiririz ki kendimiz model yaratmaya başlar elbiseler çizer boyar ve giydirirdik.. Sanki biz giymişiz gibi sevinç dolardı içimiz elbecerimizin gelişmesi olurdu. Kesmek, boyamak, çizim yapmak, ileriki yıllara yatırımdır aslında…
Nasıl gıdasız yaşanmazsa. Oyuncak dünyası da olmasa ruhumuzu geliştiremeyiz. Düşünce gücümüzü olumlu yönde geliştiren harika bir araçtır oyuncaklar ve kitaplar. Oynayarak öğrenmek…
Son zamanlarda elimden düşünmediğim ve önümüzdeki hafta seslendirmesini yapmaya hazırlandığım ‘’olumlu düşünmenin gücü’’adlı kitapta okuduğum, hemen hemen her sayfasında çocukluğumuzun tüm hayatımızı etkilediğinin altını çizen ama çocukluğumuzda kötü yaşantılar , tüm hayatın olumsuz olacak anlamına gelmediğini savunan .kitap adı gibi olumlu düşünmenin ve geçmişte tüm yaşanan olumsuzlukları affederek bundan sonraki yaşamımıza geçmişte yaşanan mutsuzlukları özgür bırakmak olduğunu savunuyor..
Yeni yıla gireceğim şu son bir kaç gün içinde tek üzüldüğüm şebnem kitaplarını bulamamak oldu..Bir çok kız çocuğun benim çocukluğum gibi mutlu olmalarını ne çok isterim.
Yeni yıla girerken bu kitapların çoktan unutulduğunun üzüntüsünü yaşamaktansa olumlu düşünerek, güzel kızlarıma kendi hazırladığım bir seriyi sunmaya karar verdim.
Önce bir kız ve bir erkek bebek hazırlayıp yeni yıl balo kıyafetleri yapma aşamasına girdim..
işte yeniden şebnem bebekler serisini oluşturuyorum ama adı ‘Eminem bebekleri’ olacak..
Yeni yıla özel minik kızlarıma ‘Eminem bebekleri’ni sunduğumda önce şaşıracaklar ilk kez böylesi farklı bir şeyle karşılaştıkları için ama sonra ne çok mutlu olacaklar bunun zevkini sadece minik kız çocukları bilir bu sadece bize özeldir.
Nice mutlu yıllara güzel çimcime kızlarım….

Sevgiyle
Emine Zaimoğlu Yapıcıer

 
Toplam blog
: 63
: 1955
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Emine Zaimoğlu 21/12/1971 doğumlu. Nişantaşı Rüştü Uzel Kız Meslek Lisesi resim bölümünü okudu. R..