Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Şebnem Ören Altay

Şebnem Ören Altay
 

Şebnem Ören Altay


TV program sunucusu

Bugün konuk olduğum yerde konuk ağırladım.

Beatv’de Yazmak Güzeldir programında konuktum. Sunucu Şebnem Ören Altay, çok genç, çok güzel, çok hırslı, çok çalışkan biri. Onu tanımanızı istedim.

 

Bize kendinizden söz eder misiniz?

 

“1983 istanbul doğumluyum. İki yıllık evliyim. Gazetecilik mezunuyum.”

 

Kısaca özetlediniz. Büyük sorulara geçmeden küçük sorularla başayalım. Diyelim ki siz dinlenirken ne yaparsınız?

 

“Kitap okumayı, yazı yazmayı ( makale, senaryo, hikâye vs ),müzik dinlemeyi, araştırmayı ve seyahat etmeyi seviyorum.”

 

Bize meslek hayatınızı da özetleyebilir misiniz?

 

“İş hayatıma Reklamcılık sektörü ile başladım. Ardından kendimi çok daha yakın hissettiğim alan olan tv de görev aldım. Bu alanda almış olduğum eğitim ile beraber kendimi diksiyon ve programcılık alanında aldığım eğitimlerle geliştirerek program hazırlamaya ve sunmaya başladım. Şu an Beykent Üniversitesi iştiraki olan Kültür Sanat kanalı BEA TV de edebiyat üzerine bir program hazırlayıp, sunuyorum. Şu an için kendimi yolun başında görüyorum. Amacım ileride başarılı farklı programlara ve projelere imza atmak olacak.”

 

Neden edebiyat programı?

 

“Maalesef günümüzde edebiyata yönelik programları ulusal kanallarda çok nadir görüyoruz, ya da kitap tanıtımlarını bir programın içerisinde bir dolgu malzemesi olarak görüyoruz. Bu boşluğu doldurmak ve farkındalığı sağlamak adına

YAZMAK GÜZELDİR adlı programı izleyicilerimize sunuyoruz. Her hafta gerçekleştirmiş olduğum programımda; her hafta yeni bir yazarımızı kitapları ve hayatı ile ele alıyoruz. Biyografiden, yarattığı eserlere; yazı hayatına yönelişini ve şu an hangi aşamada olduğu, en çok satanlar, en çok okunanlar, son çıkan kitapların yanı sıra edebiyat dünyasından haberlere de yer veriyorum. Benim için önemli olan, gelen konuğun yani yazarın her şeyi kendi ağzından duymak ve kendini ifade etmesini sağlamak. En önemlisi ise okurları sevdiği yazarlar ile buluşturmak.”

 

Kitap okumayanlara, okumayı alıştırmak istiyorsunuz.

 

Evet, biz böyle bir program ile edebiyatı daha doğrusu kitap okumayı sevdirmeye, özendirmeye çalışıyoruz. Aslında okunmasını sağlamak ile kalmayıp kitap yazmak için sabırsızlanan ve bunun dışında yazarlık adına sorularına cevap arayanlara da yardımcı olmaya çalışıyoruz.”

 

Bu kararlılıkla bence başaracaksınız.

 

“Umarım, magazin programlarının revaşta olduğu bir dünyadan sıyrılıp, rotamızı edebiyat dünyasına doğru çevirmeye başlarız.”

 

Ne güzel. Genç insanların bu tür düşünceleri, bunu hayata geçirip, uygulamaları benim çok hoşuma gidiyor. Tebrik ederim…

 

“Teşekkür ederim. Bizler çok kararlıyız. Bu programımızı sürdüreceğiz.”

 

Peki, size başarılaranızın devam etmesini dileyerek veda etmek istiyorum. Hoşçakalın…

 

“Hoşçakalın.”

 

Nazan Şara Şatana

 

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....