Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sebze sevmek, İzmir' li olmak

Sebze sevmek, İzmir' li olmak
 

İzmir gibi güzel bir bolgede yasamak bana cok iyi geliyor, bunu herzaman söylerim. Sadece üniversite yillarinda İzmir'den ayrildim, onda da hafta sonlari buraya gelirdim. İzmir de yasayanlar sebze yemeyi, otlarla hasir nesir olmayi çok severler.

Çocukken ben de sebze den cok , eti severdim ama daha sonralari sebzeye , ota ilgim artti. Kimbilir belki de anneannem ve dedelerim in Girit'ten gelmeleri ile de alakalidir. Oralarda da otlar pek sevilir.

Esim Ankarali, evlendigimizde yemek konusunda bircok sorunlarimiz oldu. (Simdi kirmizi eti tamamen kesti). Benim sebzeye düskünlügüm ona da bulasti. Pazara sabah erkenden gidip radika, arap saçi, turp otu, nebulursam alip geliliyorum. Hatta sebzelerle karisik, uydurma yemekler yapmaya bayiliyorum.

Sebzeyi evine sokmayanlara da sasiriyorum. Böyle birkac arkadasim var. Bazen de etin zararli ilan edilmesi kafama takiliyor. Hani uzmanlar senelerce "ıspanakta demir var" dediler de bunun abartili oldugu ortaya simdi cikti ya. Acaba seneler sonra bunun et alamayanlar icin cikarilmis masum bir arastirma hatasi olabilir mi diye de düsünüyorum. Kimbilir.

sevgiler ayse-izmir

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..