Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '15

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Sebze ve meyvelerin iyisi ihraç ediliyor kötüsü halka yediriliyor

Sebze ve meyvelerin iyisi ihraç ediliyor kötüsü halka yediriliyor
 

Betül fasulye topluyor


Bıktım  bu memleketin sorunlarını yazmaktan...Şuna bak Allah aşkına. Adam ülkemizin dört bir yanında yetişen sebze ve meyvelerin iyisini seçip yurtdışına satıyor, kötüsünü bize yediriyor; hem de paramızla.
 
Bıktım ben bu memleketin sorunlarını yazmaktan...Bir de bari anlayan olsa...Sabahların sultanının göbeciğini yazıyoruz sanki, eşoğulları, bi ilgilenin yav! Alın teriyle  üretilen meyveyi sebzeyi tarlada bahçede seçiyorlar, iyisi ihracata çürüğü, olmamışı, eziği, buruşmuşu, tarlada kalmışı affedersin kara eşekle pay edip halka yediriyorlar deyom?
 
Bu kadar mı duygusuzsun yav, bu kadar mı insan değilsin! Bana ne ihracatından, para veriyorum para; doğru dürüst meyve sebze yemek istiyorum ben ya. Önce kendi insanını memnun et, artanı satarsın kardeşim! Ben ihracatıma bakarım halk ne olsa yer dersen  ve bu halk da senin dediğini yaparsa alırım budaklı meşe odununu evire çevire döverim ben bu insanları!
 
Böyle şey olmaz ya, ihraç ediliyormuş bana ne! Urusun beğenmeyip geri yolladığı domatesi ben tarihimde Türkiye pazarlarında görmedim. Ben buruşuk yiyorsam Urus da buruşuk yesin!
 
Böyle mi oluyor, yani böyle bir gelenek mi var? Seç kabak gibi elmaları bana cücüğü kalsın, sen ne ayaksın! Kerim Korkut salak mı? Adam ne diyor? Bizim düzenimiz geldiğinde oturacağım koca armudun  dibine, seçeceğim en iyisini bir bir. Sonra bu İstanbullu Sultan'a, bu  Alaman Helga'ya...İkisine de yeter; hem satarım hem yerim. Çünküm efendim kökünü alın terimle sulayacağım, koca armudun dalları yere değecek. Sökeli bayırına dikmiş bir kel elma. İyisini seç paket paket, kalanı çuvalla İstanbul pazarlarına...Sonra milletimi seviyorum de; hadi lan!
 
Yav hani yani sebze meyve yetişmeyen bir ülke olsak yanmayacağım; zibil valla. Gerçi tembel tavuk Anadolu halkı yüzünden sulu armuda muhtacız emme yani istesek memleket baştan başa Babil'in asma bahçeleri olur. Halk tembel, tepedekiler uyanık, vatandaş meyveye sebzeye hasret.
 
Ben bilmem kardeşim,sattığınız, halkın yediğinden daha iyi olamaz. Yok böyle bir şey. İhracat artığı diye bazı ürünler pazarlarda satılıyor, en lüks mağazalarımızdaki ürünlerden daha iyi; nasıl artıkmış  bu! Yabancılar yani kalite olarak bizden üstün insanlar mı? Desene bizim giydiklerimizi onlar paspas  bile yapmazlar. Bir de "Yerli Malları" haftası filan var.  Eşeğin bile yemediği çürük elma mı yerli malı oluyor?
 
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..