Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Sebzeli Balıklar

Bazılarınız için rengarenk bazılarınız içinse siyah-beyaz gözüken şu hayatta ben her zaman renklerden yana oldum. Renkler bizim için bir enerji kaynağı, mutluluk. Her şeyin renksiz olduğunu düşünsenize, ne kadar değişik bir hayat olurdu. Tüm bu renklerin farkına ve güzelliğine varmayıp, bu anlamda düşünmeyip “ Aman ne diyorsun… “ diyenler için de peki diyorum, belki sektörden gelen bir renk sizi ilgilendirir.

Birkaç yıldır yazılarımda renklere özellikle yer veriyorum, takip edenler bunu mutlaka farketmiştir. Renkli ekmeklerden, makarna üretimlerine, daha neler neler… Bu üretimlerde gıda boyası kullanmadan sebzelerden yararlanıldığını size uzun uzun yazmıştım. Gıda boyasının kullanıldığı tek yer olarak ise mısır nişastası kullanılarak gerçekleştirilen renkli koşu etkinliğinden bahsetmiştim. İsteyenler bu yazılara tekrar ulaşıp okuyabilir. Bu hafta ilgimi çeken üretim ise “ Sebzeli Balık Kraker.”  Bu yaşımıza kadar balık krakeri hep tükettik, nesilden nesile geçen bir üretim oldu kendisi bilirsiniz. Çok sevildi ve benimsendi. Geçtiğimiz yıllarda mısırlı çeşidini farketmiştim fakat ilgimi çeken bir özelliği olmadığı için yazmadım. Bu seferki üretimde “ Renk ve tat “ söz konusu olunca koşa koşa geldim.  Tüketim aşamasında da ilgimi çeken renk meselesi bu balık kraker üretiminde sebzelerden yararlanılarak gerçekleştirilmiş. Sebzeli balık krakerlerin rengi yeşil.  Bu yeşil balıklar maydanoz ve ıspanak tozu ile üretildiği için yeşil bir renkte. Tat olarak ise hardal ve bal tadı da hissediliyor. Dikkat çekmek için ve renk sağlamak amacıyla gıda boyasının kapısı çalınmadan sebze tozlarıyla gerçekleşen bu üretim ilgi çekici. 

Ambalaj üzerinde  sebze kasasında duran ve yeşil balıkların kenarında yer alan “Balıkların rengi sebzeden gelmektedir. “ yazısı da tüketiciler için gayet açıklayıcı olmuş. Böyle açıklayıcı ambalajları seviyorum. Renk konusu da basit bir şey değil… Belki de böyle üretimler sayesinde rengimizi doğadan alan bir tüketim gerçekleştirme yolunda daha net ilerleriz…

Sağlıkla Kalın!

Not: “ En güzel renkler hep doğanın kendisinde. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..