Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '18

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sebzeli Hafif Börek

Çocuk sahibi olunca, araştırdıkça ve okudukça beslenmenin önemini daha çok anladım. Bu konuda ahkam kesecek değilim. Amacım evde sağlıklı beslenmek için neler yapıyorsam, neleri deneyip lezzetli buluyorsam onları paylaşmak. Sebzeli hafif börek fikri de böyle gelişti.

Bu arada mutfakta önceliğimin, evde olanlarla yemek pişirmek olduğunu belirtmeliyim. Yani bu malzemeler evde vardı ben de değerlendirdim. Sizler de evdeki farklı malzemelerle deneyip belki de çok daha lezzetlisini yapabilirsiniz.

MALZEMELER
- 1 büyük kabak
- 4 dal ince pırasa
- 2 yumurta
- 1/2 bardak yoğurt
- 250 gr tuzsuz lor
- Varsa farklı peynir çeşitleri (Dolapta bekleyen, kurumuş peynirleri buzlukta biriktiyor ve bu tür tariflerde kullanıyorum)
- Bir kaç dal maydonoz ve dereotu
-  1 Su bardağı mısır unu (Daha önce Hindistan cevizi unu da kullanmıştım. Ama buğday unu ile pek iyi kıvam almıyor, içi yapış yapış kalıyor)
- Zeytinyağı, tuz , karabiber
- Üzerini süslemek için keten tohumu, haşhaş tohumu ve çörekotu

HAZIRLANIŞI
Pırasalar, maydonoz ve dereotu  ince ince doğranmalı, kabak rendelenip suyu sıkılmalı. Önce yumurta olmak üzere malzemeler yavaş yavaş sebzelerle karıştırılmalı. Karışım homojen hale gelince, zeytinyağı ile yağlanmış tepsiye alınıp üzeri süslenmeli.

Sebzeleri doğramak bu tarifin en uğraştırıcı kısmı. Yapımı oldukça kolay ve lezzeti gerçekten börek gibi.

Sıcakken tüketilmesi tavsiye edilir, afiyetle efendim..

 
Toplam blog
: 18
: 254
Kayıt tarihi
: 09.05.18
 
 

Hayatımın 20 yılı sıradan bir beyaz yakalı olarak geçti.Ev, çocuk, eş, iş, toplantılar, sunumlar, t..