Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sebzeli Tavuk

Sebzeli Tavuk
 

Bu kadar zamandır blog yazıyorum ama ilk kez böyle bir şey deneyeceğim. Neyse uzatmadan konuya geleyim:

Sizlere sayın blog yazarları ve okurları bir yemek tarifi vermek istiyorum. Bunu bir yerden okumadım ya da annemden de öğrenmedim. Kısaca, kendim ettim kendim buldum diyelim.

Sebzeli Tavuk için Malzemeler:(2 Kişilik/Süre: Size Kalmış)

-2 Adet Tavuk Baget

-1 Adet Soğan

-1 Adet Kabak

-1 Adet Patates

-5 Adet Mantar

-Yarım Et suyu/Tavuk suyu tablet

- Bir Tatlı Kaşığı Limon Suyu

-Kekik, Nane, Karabiber (Tuzu yazmadım çünkü tabletler yeteri kadar tuzlu oluyor)

Üzerine: Rendelenmiş Kaşar Peyniri veya Dilimlenmiş Beyaz Peynir.


Tavuk bagetleri bir tencereye koyun ve haşlayın. Bu arada soğanı halka halka mantarları da irice doğrayın. Sonrasında da kabak ve patatesi soyup rendeleyin. (Arzuya göre ufak ufak küp şeklinde de kesilebilir) Doğranılan sebzelerin üzerine baharatlardan bir tutam dökün ve yedirin. Bir tava alıp orta ateşe koyun. İçerisine haşlanan tavuğun suyundan bir/iki yemek kaşığı ilave edin (Yağ kullanmak yerine bunu tercih ettim. İsteyenler yağ kullanabilirler) Önce soğanları tavaya atıp yumuşak bir hal alıncaya ve aroması yayılıncaya kadar kavurun ve üzerine tavuk suyu/et suyu tableti parçalayarak koyun ve karıştırın. Sonrasında mantarları atıp soğanlarla harmanlayın. Bir süre tavanın üzerini kapatıp bekleyin ve son olarak da kabak ve patatesleri tavaya atın. Sonrasında da limon suyunu ekleyin. Bütün malzemeleri karıştırıp üzerine (Yarım çay bardağı kadar) tavuk suyu dökün. Karışımın buharda pişmesini sağlamak için altını hafif kısın ve tavanın üzerine bir kapak örtün.

Servis Tabağınızı alıp içine biraz kaşar rendesi veya beyaz peynir dilimi koyun. Ardından haşlanmış tavuklarınızı alıp servis tabağınıza koyun ve tavuğu kaşar rendesi veya beyaz peynir dilimlerine bulayın. Daha sonra sebzeli karışımın altını kapatıp servis tabağınıza alarak üzerine tekrar kaşar rendesi veya beyaz peynir dilimleri koyun.

Yemeğiniz servise hazır..

Afiyet Olsun

(Tarif bizzat ben tarafından denenmiştir.Hatta yanına pirinç pilavı yapılınca ayrıca güzel oluyor.)

Saygılar...

Nonethelessh...

 
Toplam blog
: 58
: 883
Kayıt tarihi
: 24.09.06
 
 

Tuti mucize-i guyem ne desem laf değil, çerh ile söyleşemem ayinesi saf değil! Ne acayip... ..