Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Seçilme yaşı 18 olmalı! Hatta 17!

Seçilme yaşı 18 olmalı! Hatta 17!
 

Büyüklerimiz (Bin yıl yaşasınlar/ ölemeyip sürünsünler anlamında beddua değil bu dilek) ortaya bir düşünce attılar (Halkımız biraz düşünsün de ne kadar geliştiklerinin farkına varsınlar diye.) olan bana oldu… Kaç gündür düşünmekten uykularım kaçıyor… Seçilme yaşı 18 olsun! İki yönden çıkamıyorum işin içinden; Kendim yönünden ve Oğlum yönünden: 

Kendim yönümden çıkamadığım dediğim geçmişe yanmak daha doğrusu… Niye bizim zamanımızda çıkmadı bu yasa diye hayıflanıyorum… Epey aktif siyasetin içindeydik biz kuşak olarak bu yaşlarda… Çok zikzak filanda çizmedik üstelik… Bir yol tuttuk sonuna kadar gitmeye çalıştık… Ancak 18 yaşın verdiği o deliliklerin nasıl sonuçlar vereceğini ben bile kestiremiyorum… Sanırım her altı ayda bir radikal şekilde hedef değişiklikleri olurdu…

18 yaşın deli yaş olduğunu şimdi anlıyorum ben. Ertesi gün gülüp geçeceğin bir sürü olayı kafanda öyle bir yaşıyorsun ki, sanki o an olayı çözmezsen dünya duracak… O an sonuç almazsan, balıklar ölecek, ormanlar kuruyacak… O anki olayı çözmek için bin tane hata yapsan da önemli değil… Kendi adıma konuşacak olursam, inandığım şeyleri yapmak için sanırım çok şeyi dümdüz ederdim… Ertesi günde yaptıklarıma ağlardım…

Bu yaşlarda sanırım kafaya giren her düşünce, ilk girdiğinden korkunç hasar bırakıyor kafada… Düşüncedeki her kelime ayrı ayrı patlıyor kafada el bombası misali… İşin kötü yanı kulak duyuyor, göz görüyor ve konuşmak gereği duyuluyor… Bu duyarlılıkla da her şeyden sorumlu hissediyor insan kendini… ‘’Ulan sen kimsin?’’ in karşılığı yok hala kafada… İşte bu duygularla kendimizin seçilmiş olduğunu düşünüyorum… Epey ‘’eser’’ bırakırdık sanırım ülkemize diyorum… Ama bir yandan da bu duyarlı ve sorumlu ruha ihtiyaç var mecliste diyorum… Yüzde on kota ile filan olsaydı keşke… Neyse geçmişe mazi deniyor… 

Beni asıl heyecanlandıran ise oğlumun durumu… Oğlum Güney 15 yaşında ve lise bire gidiyor… Türkiye’deki kendi bir halt yapamamış her anne baba gibi bende ezikliğimi çocuğum eliyle aşacağım galiba… Kendi seçilememişliğimi, seçilmişin babası olmakla aşmak harika bir fikir… Ancak çok karmaşık bir süreç bu… Durmadan planlar yapıyorum: 

Oğlum sanırım seçim zamanı 17 yaşında olacak… Ya bir blog daha yazıp bu yaş sınırını 17 olsun diye kamuoyu yaratacağım… Ya da oğlum beni mahkemeye verip: ‘’Bunak herif beni nüfusa kaydettirmeyi unutmuş... Bir sene sonra farkına varıp ceza yememek için yeni doğmuş gibi kayıt yaptırmış.’’  Diyerek dava açacak…  Dava için iki şahit buluruz elbet. Gerçi bu bana bir akşam balık hesabına mal olacak ama ne yapalım? 

Haydi bu sorunu çözdük diyelim… Şimdiye kadar oğlumun politikaya ilişkin bana sorduğu soruları düşünüyorum daaaa… İşte bu konu terletiyor beni… Çince bir makale yaz deseler daha kolay gelirdi bana sanırım… Her partiye altı ay gidip gelsin diyorum, yaşı küçük, kayıt olamaz… Galiba her parti için özel kurs aldırmak lazım… Offff offf al işte bir masraf kapısı daha… Ama olsun hamama giren terler… 

Daha bu işin adaylık kısmı, aday adaylık kısmı ve seçilme aşaması var… Buradaki her aşamada acayip harcamalar çıkacak ortaya… Neyse arabadan, gerekirse evden fedakarlık yapacağız artık… Nasılsa seçilince geri alırım… Ya da bir iki ihale çıkarır bize… Yok yok en iyisi ödediğim her kuruş için senet almalı elinden… Tarihsiz olmalı senet ve dolara endekslemeli borcu üstelik… Çünkü o eline verilen her parayı harçlık sanıp o gece bitirir… Senetleri işleme koyup hiç olmazsa maaşının dörtte birini haczedersek anca kurtarırım harcadıklarımı… 

Beni asıl düşündüren taraf bu çocuk Ankara’da yalnız yapamaz… Sabah kaldırmak lazım…  Genel kuruldaki gündemlerle ilgili bunu çalıştırmak lazım… 

Offff yaaa offffff… Bir yasa çıkaracaklar, hayatımı alt üst ettiler… Ama pilavdan dönenin kaşığı kırılsın… Evet bu yasa çıkmalı… Hatta mümkünse 17 yaş olup bir sene de anne baba vekalet edebilmeli…  Haydi AKP, CHP, MHP ve BDP el ele verip halledelim şu işi...

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..