Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

Seçim etiği...

Seçim etiği...
 

Milliyet Başyazısının başlığı: "Seçimler ve bir etik tartışması"

(http://www.milliyet.com.tr/2007/07/06/guncel/gun00.html) Bu yazıyı başta siyasetçiler olmak üzere herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.

Yazıda seçim çalışmaları sırasında devlet olanaklarının kullanımıyla ilgili etik değerlere uyulması konusunda değerlendirmeler yapılmış ve yazı "Ümit ederiz, 2007 genel seçimi Türkiye'nin bir etik yasadan yoksun olarak gerçekleştirdiği son seçim olur."

Benim, bizim siyasetçilerimizin seçimlerde adil rekabet için etik değerlere değer vereceği konusunda umudum bitti. Bize etik yasası değil, çerçeveyi çok net çizen bir seçim yasası gerekli.

Çerçeve çok kolay çizilebilir ve tek maddesi vardır:

1. Başbakan veya bakanlar devlet olanaklarıyla gittikleri toplantılarda halka hitap edemezler.

Seçim yasasına eklenecek bu tek maddeyle bütün sorun çözülür.

Seçim mitinglerini kendi olanaklarıyla yapan siyasi partilere çağrıda bulunuyorum, şimdi meydanlarda konuşurken, devlet olanaklarıyla miting yapmayı yasaklayacak yasalar çıkartacağınıza söz verin.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..