Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '07

 
Kategori
Haber
 

Seçimler

Seçimler
 

Efendim, 16 Mayıs Çarşamba günü İstanbul'a vasıl oldum ve o günden beri de yoğunluktan bloguma gereken ilgiyi gösteremedim. Luanda'da iken Türkiye'deki politik gelişmeleri sanal basından yakından takip ediyordum. İstanbul'dayken de Angola'daki politik gelişmelerden geri kalmamak için azami gayret gösteriyorum.
Yıllardır Angola seçime bir türlü gidemiyor. Bunun başlıca nedenlerinden suyun üzerinde görüneni Angola seçmen nüfusunun çoğunluğunun kayıt altında olmaması. "Registro Eleitoral Angola/Angola Seçmen Kaydı" adı altında, Angola halkını kayıt altına almak amacıyla bir süredir bir kampanya yürütülüyor.
2008 senesinde hükümet, 2009 senesinde ise cumhurbaşkanlığı seçimlerinin yapılması planlanıyor ve o zamana kadar yaklaşık 7, 5 milyon Angolalının kayıt altına alınabileceği tahmin ediliyor.

Mayıs ayı başına kadar Angola'nın yoğun yağış alması nedeniyle henüz belli bölgelere ulaşılamadı, dolayısıyla kayıt işlemleri önemli ölçüde sekteye uğradı. Henüz resmi bir açıklama yapılmamış olsa da kayıt süresinin uzatılacağı söylentiler arasında. Zorlukla ulaşılabilecek yerlerde kayıt işlemlerinin yapılabilmesi için hükümet tarafından jeepler ve helikopterler tahsis edildi. Bu hummalı çalışma sonucunda 2007 Kasım ayı gibi kayıt işlemlerinin hemen hemen tamamlanmış olacağı düşünülüyor. Açıkçası Angola'nın yaşam koşullarını göz önünde bulundurduğumda ben ise bunun hayal olduğunu düşünüyorum.
1975 yılında Angola bağımsızlığını ilan ederek Portekiz'in koloni yönetiminden ayrıldıktan sonra yönetime geçen MPLA partisi (Movement for the Popular Liberation of Angola) yıllardır seçimleri çeşitli nedenlerle erteliyordu, ancak bu sefer kayıt işlemlerinin de tamamlanmasıyla seçimin kesinlikle yapılacağı belirtiliyor. 2008 senesinde yapılması planlanan hükümet seçimlerinin biran önce kesin tarihinin ilan edilmesi tansiyonu yükselmeye başlayan halk tarafından ve ana mulalefet partisi UNITA (The National Union for the Total Independence of Angola) tarafından merakla bekleniyor.

Seçim arifesinde olan Turkiye'ye ve Angola'ya hayırlı seçimler diliyor ve Türkiye'deki seçimlerde oyumu kullanmadan hiçbir yere kıpırdamayacağımı buradan ilan ediyorum.

 
Toplam blog
: 12
: 2747
Kayıt tarihi
: 07.03.07
 
 

Eşimin işi dolayısıyla Angola'nın başşehri Luanda'da yaşamaktayız. Buraya yerleşmeden önce internett..