Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '10

 
Kategori
Eğitim
 

Seda Sayan - Ayşe Ak Lisesi Öğrencileri Arasında

“ Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabının yazarı Turan yalçın hem ortaokul hem de lise okuduğu Seda Sayan Ayşe Ak Lisesinde ( Pazar Lisesi) mezun olduğu 1987 yılından sonra 23 yıl aradan geçtikten sonra bir yazar olarak öğrencilere konferans verdi.

Okulun Müdürü Oğuzhan Kaynar’ın daveti üzerine okula giden Yalçın, eski okul arkadaşsı Müdür Oğuzhan Kaynar, Edebiyat Öğretmeni Selahattin Özcan ile de hasret giderdi. Konferansı Seyit Ali Mahallesi İmamı Halil Konyalı da ilgi ile izledi. Öğretmen ve öğrencilerin katıldığı ve yoğun ilgi gösterdiği konferans yaklaşık 1 saat sürdü.

Yalçın, kendisinin de bu ilçede okuduğunu ve engellere rağmen başarılı olduğunu ve şimdi de başarısının sırlarını insanlara anlatmak üzere okullarda konferanslar verdiğini davet üzerine Erzincan’a bile gittiğini belirterek insanlara , gençlere başarı sırlarını anlatmaktan her zaman onur duyduğunu söyledi.

Gençlere soru soranlara kalemlerde armağan eden Yalçın, Beyin Gücü, Genç Gelişim dergileri ve Süper beyin dergilerinden de armağan etti.

Yalçın konferansında başarı sırlarını özetle şöyle sıraladı.

İNANMAK- İnanmak başarmanın yarısıdır derler. Ben engelli oldum zaman başaracağıma inanarak , bu inanç doğrultusunda çalışarak başarılı oldum. Sizde başarılı olacağınıza kesin olarak inanın ve başkaları inanmasa bile kulak asmayın.

OKUMAYI SEVMEK- Allah ‘ın ilk emri olan OKU emrine aşk derecesine bağlandım ve okumayı sevdim . Baktım ki Allah okumayı sevene de başarı kapılarını sonuna kadar açmakta. Bu da benim çalışma şevkimi başarılı olacağım inancımı kamçıladı.

DOĞRU ARKADAŞ- Arkadaşınızı mutlaka doğru insanlardan seçmeliyiz. Ben her zaman doğru insanlarla arkadaşlık yapmaya kötü alışkanlıkları olmayan insanlarla arkadaşlık yapmamaya gayret ettim. Çok zaman arkadaşsız kaldım ama kötü arkadaşlardan uzak kaldım. Sizlerde öyle yapın ve en iyi arkadaşta güzel kitaplardır diye arkadaşsız kaldığım zaman kitaplarla arkadaşlık ettim

EŞREF SAATİM- Eşref saatime mutlaka dikkat ettim. Bu saatte ders çalıştım . Bu saatimi çalışmaya ayırınca başarı da benimle geldi.

ISRARLI OLMAK- Sınıfta kalınca çok insan hemen pes ederek okulu bırakır. Ama ısrar eden, okulu bırakmayan ve sınıfta kaldığı zaman azmini da sınıfta bırakmayan insan sonunda başarıyı da yakalar.Devamlı olarak az yapılan şey, devamsız ama çok yapılan şeyden daha verimli olur

OKUL BAŞARISINA ALDANMAMAK- Okul başarısına aldanmadan Üniversite sınav sistemini iyi anlayarak, hayatta bize faydalı olacağımız bilgileri de edinmeliyiz ki Başarılı olalım. Çok okul birincisinin Üniversitede ve hayatta başarılı olamamasının sebebi işte sadece okul odaklı çalışmaları. Hayat odaklı ileriyi görerek çalışmak lazım aslında.

SÖYLENENLERE KULAK ASMAMAK- Başaramayacağımızı sanan ve bu yönde telkinlerde bulunan insanlara kulak asmayarak her zaman onlardan uzak kaldım. Bunun yanında başaracağımıza dair bizleri motive eden insanlarla her zaman muhatap olarak , onlarla samimi olarak başarıyı yakaladım.

MUTLU OLMASINI BİLMEK- Mutlu olmasını bilerek, neyin bizi mutlu ettiğini keşfederek hayatımızı mutlu olacağımız şeylere adarsak o zaman başarı da bizimle olur.Mutlu insan hem okulda hem hayatta başarılı olur.

TEST ÇÖZMESİNİ SEVMEK- Test çözerek insan yanlışların ne olduğunu daha iyi anlar hem de hayatımızın da aslında 4 yanlış bir doğruyu götürür felsefesine uygun olarak devam ettiğini düşünürsek testin aslında bir sınav kazanma değil, hayatımızı dengeleme tekniği olduğunu anlarsak başarımıza katkısı daha çok olur.

YAŞADIĞIN YERİN ÖZELLİKLERİ-Bazı insanlar küçük yerden mezun olanların başarılı olamayacağını zanneder halbuki , geçen sene ÖSS sözel il birincisinin Artova Lisesinden sözel 4. sünün Üzümören çıkmış olması anlamlı olmalı. Bu sene ÖSS de il birincisinin de Pazar Lisesinden çıkmasını dileriz.

KÖTÜ ALIŞKANLIKLARDAN UZAK KALMAK- Kötü alışkanlıklardan uzak kalmak insanlara başarı kapılarını her zaman açar. Kesinlikle içki, sigara ve oyun oynamak gibi alışkanlıklardan uzak kaldım. Çok zaman bunlara meyilli olmadığım için eleştiri aldım ama başarı sonunda benimle oldu.

KENDİNE GÜVEN- Kendine güvenmeyene kimse güvenemez. Kendimize güvenerek başarılı olacağımıza dair inançlarımızı da kuvvetlendirerek çalışmalarımıza devam etmeliyiz.

BAŞARILI İNSANLARI VE BAŞARISIZ İNSANLARI DA İZLEMEK- Başarılı insanları da başarısız insanları da iyi izlemek lazım başarılı insanların güzel yanlarını , başarısız insanların ise tam tersi davranışlarını uygulamak için.

HATADA ISRAR ETMEMEK- Sınıfta kalınca hatada ısrar etmeyerek, sınıfta kalmanın bir son olmadığını düşünerek hataları tekrarlamadan güzelliklere yelken açmak bana zevk verdi.

İYİ GÖZLEMCİ OLMAK – Her şeyi gözlemleyerek, arabada giderken insanları , yolda işte onların davranış ve tutumlarından dersler çıkarmak bana zevk veren bir şey. Bu tutum bana insanları iyi tanımam hususunda bir nevi hobi oldu.

Yalçın daha sonra soruları cevaplayarak , bazı öğrencilerin yüz ifadelerine bakarak onların kişiliği hakkında fikir yürütme ilmi olan fizyonomi ilmini bazı öğrencilerin yüzüne bakarak uyguladı. Öğrenciler ilk defa gördükleri Yazar Yalçın ‘ın kendi kişilikleri konusunda bu kadar isabetli tahmin yapmasına şaşırdılar.

Güzel soru soranlara kalemlerde armağan eden Yalçın konferansı dinledikleri için gençlere teşekkür etti.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..