Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '09

 
Kategori
Okullar
 

Seda Sayan memleketim Pazar'a okul yapmış

BACIMIZ SEDA SAYAN TOKAT’TA: TOKAT SİZE MİNNETTAR SEDA HANIM

Türkiye’nin en güvenilir kadını ile aynı ilçeden hemşeri olmak her insana nasip olmaz ama bana nasip oldu. Üstelik Seda Sayan benim ortaokul ve lise okuduğum binanın hemen yanına 15 ay gibi kısa sürede 1.000 .000 Tl harcayarak bir lise yaptırdı.

Seda Sayan, önce annesine, sonra da annesine verdiği söz gereği annesinin memleketine verdiği sözü yerine getirerek, Pazar ilçesine bu okulu yaptırdı. Bu okul ile daha önce okulu bırakan okumak istemeyenler, Seda Sayan adını duyarak koşa koşa okula kaydoldular. Okulda çoğu kız olmak üzere 150 kişi kaydoldu bu sene. Bu ülke ve bu ilçe Seda Sayan ile ne kadar gurur duysa azdır.

Sözünde duran Seda Sayan ile ilk geldiği zaman ayak üstü konuşmuştuk. Yazımızı ve kitaplarımızı ona armağan etmiştik ve programında bu yazımızı ve kitaplarımızı göstermişti. Yani memleketine verdiği söz gibi bize verdiği sözü de yerine getirmişti.

Seda Sayan okul yapar da bizler boş durur muyuz? Bir kitap sever olarak okulun kitaplığına şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da kitaplar armağan etmek, bizim yazdığımız kitaplardan hediye etmek bizlere her zaman zevk verecektir. Her insan gücü oranında okuyan insanlara yardım etse , gerçek manada çocuklarımız ve torunlarımız bizlerden daha ileri insanlar olarak bu ülkeyi kalkındıracaklardır. O yüzden okuyanı , okuyana yardım edeni sevmek, çocuklarımıza örnek göstermekten asla geri durmamalıyız. Çünkü, okumak ve okuyanı sevmek Allah’ın il emrini yerine getirene destek olmak, onları gerçek manada sevmek bence ibadetlerin en büyüğüdür.

Ama öyle bir toplumda yaşamaktayız ki, Müslüman olduğumuz halde okuyanı küçümsemekteyiz. Mesela 30’unu geçmiş ev hanımları açık liseden diploma almaktalar. Güzel bir davranış. Ev hanımlarının kültürlü olması, çocuklarına örnek olmaları ne güzel duygu ama, bazı yaşlı insanların onlarla “ N e olacak 30’undan sonra okuyup da, sanki işe i gireceksiniz?” diye alay ederek küçümsemeleri, Peygamberimizin “ Beşikten mezara kadar ilim öğrenmek kadın erkek her müslümana farzdır” sözü ile çelişmekte değil mi. İşte okuyanla alay edenlere bu yüzden ben kızarım. Okumak işe girmek için değil, insan olmak için gereklidir. Siz okumamışsınız bari , bırakında okuyanlar okusun gelişsin.

Ülkemiz ne çektiyse , ibadetine güvenen insanlardan çekti. Şeytan bile 70 sene ibadet etti ama sonunda Allah’ın huzurundan kovulmaktan geri kalmadı. İbadetlerimize güvenmek yerine biraz da bilgi sahibi olarak cehaletleri üzerimizden atmakta çaba göstersek, okuyan ve bilgili insanları alay ederek , küstürerek yanımızdan uzaklaştırmak yerine onları severek, gelecek nesillere örnek göstersek neler değişmez ki?

İşte Seda Sayan’ın okulu, bu kızlarımızı , çocuklarımızı cahil anne ve babalardan alarak okullarda aydın ve çağdaş öğretmenlere emanet edecek, her yıl yüzlerce insan bu okula kaydolacak, gene yüzlerce insan mezun olacak. Yüzlerce yüzlerce insan, aydınlanan Türkiye olacak. Aydınlanan Tokat, aydınlanan Türkiye’ye doğru hızlı adımlarla ilerleyecek.Bu yüzden bu okul beni çok heyecanlandırmakta. Sadece beni değil, aydınlanan insanları, aydın insanları da heyecanlandırmakta. Torunlarımızı düşünen bir insan olarak, yazan insan olarak nasıl heyecanlandırmaz. Doğup büyüdüğüm topraklarda insanların aydınlanması beni nasıl heyecanlandırmaz.

Okumak, benim hayat felsefem olmuştur. Okuduğum için, okumayı sevdiğim için en yakınlarım bile zaman zaman alay ettiler ama, okumanın zevkini tadan insanlara bu alay etmeler, bu küçümsemeler beni kamçıladı. Hele hele çocuklarımızın ve bizi anlayan insanların bizden faydalanması ve bizi geçmek için çaba harcanması gerçek manada beni mutlu etmekte.

Bir çok çocuğu olduğu ile övünmesine rağmen, çocuklarının hiçbirini kendisinden bir adım ileri götüremeyen insan aslında hiç anne ve baba olmamış demektir. Okuyan, okutan insanı sevemeyen insan da bence hiç dünyaya gelmemiş demektir. Her insan okuyamayabilir ama, hepimiz Seda Sayan bacımız gibi okuyanı sevmek, desteklemek memleketimizdeki gençlere gücümüz oranında motive etmek zorundayız.

Ben size bu okuldan dolayı minnettarım Seda Hanım. Pazarlı olarak Pazar Lisesi mezun olarak. Sizim önünüzde saygı ile eğilmekteyim. Sizler var oldukça bu ülke asla geri kalmayacak ve çocuklarımız bizlerden ileri olacak. Gelin ben sizi alnınızdan öpeyim..

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..