Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '21

 
Kategori
Müzik
 

Seferi'nin Koordinatları!

Dünyanın 155 ülkesini dolaşmış, “Düş Peşime” adında bir gezi kitabı da yazmış bir seyyaha, doğum günü için hediye arayan, astronomi meraklısı bir fütürist sizce ne hediye eder? İşim pek kolay değildi doğrusu, yıllardır tanıyıp sevdiğim, hayatımda çok özel bir yeri olan, maddi değeri yüksek hediyelerden hoşlanmayan, simit peynirle de mutlu olan bir müzisyendi hediye aradığım kişi… Ama pes etmedim, sonunda aradığım hediyeyi buldum; dünyada neredeyse görmediği yer kalmamış bir müzisyene dünya dışından bir hediye verecektim. Maddi değerinden çok manevi değeri olan bir hediye… Sonunda bizim seyyaha doğum günü olan 10 Aralık 2020’de Uluslararası bir yıldız kayıt sistemi aracılığı ile adına bir yıldız tescil ettirip, sertifikasını aldım! Üstüne de not düştüm; “Yıldız’dan Yıldız’ı na…”Neticede “havalı!” bir hediye idi…
 
 Zodyak kuşağının en parlak takımyıldızlarından Yay (Sagittarius) takımyıldızında, RA 18h24m48.87 -32°04'30.8'' dec 10.76 mag koordinatlarında, yıldız aplikasyonları ile de göreceğiniz yıldızın adı “Seferi Attila Atasoy!”
 
Müzik tarihine adını altın harflerle yazdırmış bir yıldızın, gökyüzünde sonsuza dek parlayacak bir yıldızı da olmalıydı. “Attila Atasoy’u biliyoruz ama neden Seferi?” dediğinizi duyar gibiyim. Anlatayım;
 
 Atasoy’u Türkiye 1975’de Erovizyon Şarkı yarışmasında ikincilik alan “Dilenci” şarkısı ile tanıdı. O günden sonra da müzikten hiç kopmamış, elli yıla yaklaşan süredir müziğin içinde. Geçen haftadan beri basında çıkan haberler ondan özetle şöyle bahsediyor; “Anılar", "Dilenci", "Haberler" ve "Farzet ki Ben Seni Hiç Tanımadım" isimli şarkılarıyla Türk pop müziğine adını altın harflerle yazdıran usta müzisyen Attila Atasoy, "Seferi" isimli yeni single'ını 12 Mart'ta Avrupa Müzik aracılığı ile yayımladı”.
 
Geçen yıl Çanakkale yolunda birlikte yaptığımız seyahatte sözleri kendiliğinden çıktı Seferi’nin. Aslında şarkı kendi kendisini yazdırdı, müziği de peşinden geldi.
 
 “Küçük şiirini besteledim haberin olsun. Muhtemelen Türkiye’nin en genç şarkı sözü yazarı sensin” diyen Attila Atasoy’la Ümitsiz Bir Akşam’da sayesinde 15 yaşında tanışmıştım. 2016’da editörlüğünü yaptığım Düş Peşime kitabı ile yeniden yollarımız kesişti ve birlikte Düş Peşime şarkısını yazdık. Bu defa yalnızca şarkı sözü yazarı olarak değil, besteci olarak da Atasoy’a eşlik etme şansı buldum. Birlikte kotardığımız son şarkımızın adı “Seferi”olduğu için yıldızın adı da “Seferi”.
 
Sözlerini Attila Atasoy’la, bestesini ünlü aranjör Selim Çaldıran’la birlikte tamamladığımız “Seferi” ile Atasoy sevenlerini kozmik bir yolculuğa davet ediyor. Atasoy, müziğin geçmişle geleceği birleştiren kozmik bir köprü olduğuna inanıyor. “Seferi, yolda olma hâli, aşk, yol ve hayat müziği… Hepimiz aslında dünyada “seferîyiz” diyen Attilâ Atasoy, “kendimi bazen zaman yolcusu gibi hissediyorum. İki üç kuşak biz birlikte büyüdük, birlikte yürüdük. Şimdi eski yol arkadaşlarımın yanına, müziğimi çok fazla tanımayan Z kuşağını da konvoya katarak, müzik yolculuğumuzu hep birlikte sürdürmeyi hedefliyorum. İnsanoğlunun, dünyanın sesini duymadığı zaman başına neler geldiğini acı biçimde deneyimlediğimiz bir yıl geçirdik. Dünya sürekli değişirken bizde bu değişikliğe ayak uydurmak zorundayız. Bilgi çağına girerken sırt çantamıza, deneyimlerimizi ve evrenin müziği ile uyumlu duyarlılıklarımızı da alarak yolumuza devam etmeliyiz. İnsanın anlam arayışı, hayata kattığı renklerle beslendiği için ben de bir hayat gezgini olarak “Seferî” olmaya devam edeceğim“ diyor.
 
Siz de umarım Seferi’yi yolculuğunda yalnız bırakmazsınız. Pek çok dijital platformlarda dinleyebileceğiniz Seferi Youtube’da ;
 
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=_zTyw-qWgck  adresinde.
 
 
 
 
 
Gökyüzündeki Seferi Attila Atasoy’un yıldız sayfasını ise
 
https://stars.osr.org/seferi-attila-atasoy#.YFhHbq8zaUk
 
adresinde. “Seferi Attila Atasoy” adına kayıtlı yıldız sayfasındaki ziyaretçi defterine mesajınıza yazabilirsiniz.
 
 
 
Yıldızın kendisine, Atila Atasoy’a mesaj göndermek ve sosyal medyada onu takip etmek isterseniz adını çiftt “tt” ile Attila Atasoy diye yaz unutmayın. İnstagramda,
 
Attila Atasoy (@attilaatasoy) adresinde, gezi yazıları;  attilaatasoy.blogspot.com ‘da.
 
 
 
 
 
 
 
Seferi’ye eşlik etmek isteyenler için sözleri de şuraya bırakıyorum;
 
 
 
“Kaç tünel geçtim bebeğim
 
Kaç tufandan sağ çıktım,
 
Kaç volkanı söndürdüm,
 
Kaç okyanusta yüzdüm
 
Çok uzak yoldan geldim ben
 
Seferîyim bebeğim
 
Gel birlikte gidelim
 
Sensiz olmaz güzelim
 
Sen, hayatımı güzelleştiren güneşim
 
Benim kanatsız şans meleğim
 
Ben çok yol yaptım şekerim
 
İstersen senle de giderim
 
Samanyolunu geçelim
 
Yeni yıldızlar keşfedelim”
 
 
 
Söz: Attila Atasoy, Nalan Yıldız
 
Müzik: Selim Çaldıran, Nalan Yıldız
 
 
 
Dünyada kendi adına yıldızı olan başka şarkı var mı bilmiyorum ama “Seferi”  Attila Atasoy’un kendisi de... O aynı zamanda “Altın Gezgin” ödüllü “çok yol yapmış” bir Seferi…  Dolayısı ile bu kadar gezen birine bir gezegen adı verilmeliydi, ya da bir gezegene bu kadar gezen birinin adı…
 
Atasoy’a hediyesini verdiğimde ne mi dedi;  “ya o yıldızın sakinleri varsa ve yeni isimlerini sevmezlerse!”… Bir an Küçük Prens’le konuşuyorum sandım, o olsa muhtemelen aynı şeyleri söylerdi.
 
Ne diyordu; .Antoine de Saint-Exupéry ·Küçük Prens’de;
 
“Gece yıldızlara bakarsın. Benim ülkem o kadar küçük ki nerede olduğunu göremezsin bakınca. Ama böylesi daha iyi. Yıldızım herhangi bir yıldız olacak senin için. Böylece bütün yıldızları gözlemeyi seveceksin. Hepsi dostun olacak…Sevdiğiniz çiçek milyonlarca yıldızdanyalnız birinde bile bulunsa yıldızlara bakmak mutluluğunuz için yeterlidir… Gökyüzüne gülerek baktığını gören dostların şaşacaklar. Onlara diyeceksin ki; - Evet, ne olmuş, yıldızlara bakarken gülerim ben…!”
 
Çok zor geçen uzun karantina günlerinin ardından taze umutlarla bahara ve Seferi’ye eşlik edin, yıldızlara bakıp dilek tutmayı, eğlenceli şarkılar mırıldanmayı, gülümsemeyi ve parlamayı unutmayın olur mu? 
 
Toplam blog
: 96
: 1137
Kayıt tarihi
: 28.03.07
 
 

 Hacettepe Üniversitesi mezunu, nörobilimden psikolojiye disiplinlerarası eğitime hevesli bir Türko..