Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '17

 
Kategori
Edebiyat
 

Şefika Güney Muğlalı, genç bir yazar. Son kitabı "Bahar ile Uğur"u çıkardı.

Şefika Güney Muğlalı, genç bir yazar. Son kitabı "Bahar ile Uğur"u çıkardı.
 

Şefika Güney 10 yaşında iken bir yılda okuduğu 285 kitapla , ikinci kez 335 kitap okuyarak ödülleri ile tanınır. Kitap fuarlarına çağrılışı ile devam etti, yazın yaşamı. Kitap fuarlarında yine sayısı zirveye çıkan imza günleri yaşadı.. 11 yaşında iken Melis’i çıkardı. Canım dostumla birlikte, Minik kuşum pınar’la öykülerin içine daldı. 2014 yılında Amerika'da Dünya Türkleri Birliği'nde en başarılı çocuk yazar seçildi. Ve, şimdi Bahar ile Uğur'u yazdı.

Şefika’ya geçen gün şöyle yazmıştım.” Doğum gününe denk gelmiş, küçük kız. O kız büyümüş genç bir yazar olup çıkmış” . En güzel yanı mı çok kitap okumasıdır.. Ne güzel şey. Şefika'nın sınırsız duygulara ,sonsuz tatlara gittiği kitapları olmuş . Liseli kız doğum günlerin hep güzelliklerle geçsin. Yazdıklarınla , sevdiklerinle çok yaşa.Güneşe varıncaya dek yaz. Seni öpüyorum , demiştim.

Şefika Menteşe'mizin , hepimizin sevgili kızı.Yaşı belki liseli ,ancak okuyarak ürettiği diyarlarda Melis, Bahar...

Şimdi de "Bahar ile Uğur" Şefika Güney'in son çıkan kitabı... Gençlik heyecanının yakalanacağı kitapları yazmaya başlamıştır.

Değerlendirmiştim,o güneşin yolunu tutmuş. Oldukça başarılı ve engin akıp giden bir serüven gibi kitabı. Şefika'yı yazın duygusunun heyecanlarında yakaladım . Kitabında gençlik heyecanlarını, olgunlaşmış bir tarzını buldum.

Kitabın içeriğinde "Son Buluşma"ya dek okudum. Bitirdim. Sonunda" mektup" var. Uğur'un o çıkıp geldiği Bahar'ın yazdığı mektup. Şefika, kitabının sonunda bir çıkış yapmış, soluksuz gençliğe geçişin içindeki duyguları, olgunlaştırmıştır..

Doruklarda ıslanmış, sırılsıklam aşık yazmaya. Mesela, süt mavisi bir duyguda. Süt mavisi, bunu ilk kez okuyorum, Şefika Güney'in düşlediği renkte.

Liseli kızın kitabının içinde arabesk müziğinde iniltili ve kulak tırmalayan diye verdiği şu sözcüklerde sayfa arasında durdum , dedim ki; Sevgili Şefika arabesk müzik benim de kulağıma hoş gelmez. Kulağımıza hoş gelen müzikleri dinleriz. Ancak "arabesk kültürü" vardır.

Yeri gelmişken, arabesk kültürünün doğduğu yaşam kültürü ve korkularında,umduğunu bulamayan insanların ürettiği ve dinlediği müzik diye tanımlarım.

Diyeceğim ki, heyecanın var,  parmaklarımda kayıp giden sayfaların içinden, notlar düşüyor, kağıdıma. Yazıp gerçeğini. Kitap ve geleceğine şekil veriyorsun.

Kitap senin hayatında elbette sınırsız özgürlük tutkusu, mutluluk açacaktır.

Ve, güneşe varıncaya dek yaz, dalgaların köpüklü sularında. Bazen bir teknenin açıldığı an, üstünden geçen martının sesinde, yine bir dağın kuytusunda dağ bitkisinde, kır kokusunda yaz, bir şarkının notalarının içinde yaz.

Sonsuzluğa uzanıp , boylu boyunca mavi bir boncuk içinde YAZ. Aşık oluncaya dek, vazgeçmediğin tutkun ile yazmaya devam et.

Bahar ile Uğur soluksuz gençlik heyecanlarını veriyor. Bahar ile Uğur’un gençlik heyecanları, heyecanların yükselişi, yer yer hassas incitilmiş duygulara rastlanıyor.

Hep yaşandığı gibi..

Şefika Güney ailesiyle birlikte Muğla’da yaşıyor. Fen Lisesinde okuyor, geleceğe yönelik duyguları var, seçeceği mesleğiyle buluşturacağı düşleri, edebiyat yolculuğu var.

Şefika nice gelecek yolculuklarda yeni olayların içinden, yeni oluşturacağı hayata imza atacaktır , kitaplarını başarı ve sevgi ile imzalamaya devam edecek, nice güzellikler açacaktır...

Ailesine sevgilerimi gönderiyorum. Kitapların için genç kız Şefika'mız teşekkür ediyorum, seni kutluyorum. Gençliğin yeni yazarı heyecanın daim olsun. Kitap insanın hayatını değiştiren, etkileyen şeydir.

Şefika'nın da hayatını  değiştirmiştir.

Değil mi?.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..