Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Şehirler sevmez beni.. ben de şehirleri...

Şehirler sevmez beni.. ben de şehirleri...
 

şehirler sevmez beni.. ben de şehirleri. İşte bu yüzden...









Şehirler sevmez beni, ben de şehirleri..
İşte bu yüzden,
Bir misafir gibi hissederim her yaşadığım şehirde kendimi.
Hani sanki,
Her an kalkıp gidiverecekmiş gibi.

Ben köy çocuğuyum,
Tıkış tıkış parklar
Cafeler açmaz beni..
Köyümün bahçesindeki armut agacı,
Ihlamur agaçları tanır beni..
Serin gölgesinde oturup içtiğim taze demli çayları ve..
Limonlu ıhlamurları bilir ne kadar sevdiğimi.

Ben köylüyüm..
Köyümün tarlasını..
Ekinini severim.
Yağlı kırmızı biberlerin güneşte parıldayarak
Çıkan serin rüzgarlarda nazlı nazlı sallanışını izlemeyi..

Ve..
sabaha karşı toplanan tütünlerin kokusunu.
Ve.. üzerlerindeki taze düşmüş çiğ damlalarını.
Ve sonra onları tek tek ipe dizmeyi,
İlyas Amcamın dizilen tütünleri askılara asışını seyretmeyi,
Akşam üzerleri bahçelerden yorgun argın gelen traktörlerin arkasındaki uzun kuyruğa oturup gülüşen çocukları izlemeyi...

İşte bu yüzden,
Şehirler sevmez beni..
Ben de şehirleri..

Şehirler nankördür,
Kibirlidir.
İki yüzlüdür..
Boğar derin girdaplarında kendine tutunanları.
Yalancı güzellikler sunar ağır tepsilerde,
Ne yalancı sevdalar yaşanır kaç kez gönüllerde..

Ben köy yerindeki davullu zurnalı düğünleri severim.
Halay çekerim..
Şarkılardan Çökertmeyi,
Bir de,
Evreşe yollarını söylemeyi...

Akşamları kilit vurulmamış kapılardan çıkagelen dostlarla çekirdek çitlemeyi, kuru incir yemeyi
Kuzinelerin üzerindeki güğümlerden çıkan sesleri,
Ve o seslerin arasında..
Uzun sedirlerin üzerinde uyuklamayı severim.

Ben köy insanımı severim,
Üzerine şekerli yoğurt sürülmüş,
Yaptıgı köy ekmeğinden bana bir dilim sunan Naime yengemi.. Hanife teyzemi,
Tütün dizerken elindeki tütünlerle uyuyakalan adını ''uykucu'' koydugumuz uykucu teyzemi..

İşte bu yüzden.. şehirler sevmez belki beni,
Ben de şehirleri.

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..