Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '08

 
Kategori
İstanbul
 

Şehirlerin efendisi

Şehirlerin efendisi
 

Bir destandır İstanbul. Başı sonu olmayan bir destan... Işık bir başkadır bu şehirde, güneş başka doğar çünkü, insanın dışında kalmaz İstanbul'un ışığı, yüreğine sızar. Nereye çevirsen başını denizi görürsün, gözlerini kapatsan, yosun kokar sokakları...

Ben çocukken piknik yapılırdı İstanbul'da bahar aylarında. Belediyenin çim döşeyip çevirdiği piknik alanları gibi yerlerde değil ama, dallarına salıncak kurulabilecek, tırmanıp yemiş toplanabilecek gerçek ağaçların olduğu ormanlara giderdik. Boğaza giderdik bazı akşamlar, işte o zamanlar deniz kokusu sinmiş üstüme benim... İçime, yüreğime, sesime, gülüşüme değmiş deniz kokusu... Daha çocukken anlamıştım, başka bir şehirde yaşıyamam ben... Haliçten bir bakışı varki insana, bir büyüyor insan bir küçülüyor kudretinden. Bu şehrin vapurları yüzünden sigaraya başladım ben... Ne keyiftir, vapurun yan tarafında, rüzgara karşı türkü mırıldanıp; İstanbul'u, martı kanatlarının arasından seyretmek... Şiir başka yazılır bu şehirde, gün başka doğar, gece başka gecedir, sevmek başkadır, sevdalanmak başkadır bu şehirde, bir ucundan bir ucuna edebiyattır bu şehir...

Yedi tepenin üzerinde, bir destan; bir destanın efendisidir...

 
Toplam blog
: 2
: 447
Kayıt tarihi
: 13.01.08
 
 

1979 İstanbul doğumluyum ve hayatta başıma gelen en güzel şeylerden birinin bu şehirde doğmuş olmak ..