Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

Şehit Binbaşının son Pikniği

Şehit Binbaşının son Pikniği
 

Şehit binbaşı ve ailesi


Hakkâri’deki hain mayınlı pusuda şehit olan askerlerin haberini okurken bir fotoğraf gözyaşlarımın istemsizce akmasına yol açtı. Fotoğraf şehit olan Binbaşı Yavuz Başayır’ın babasının köyünde tahta sandıklar üzerene gazete kâğıtlarını sererek yaptıkları son piknikte çekilmişti. Her hali ile tam bir halk ve köy çocuğu olan 37 yaşındaki Binbaşının bir yanında annesi ve babası, öte yanında eşi, oğlu ve kızı sıralanmıştı. Hepsi bu mütevazı piknik- kahvaltı karışımı sofrada mutlulukla oturuyordu. Belki yaşı bana yana yakın olduğu için, belki baba olduğumdan çocuklarından dolayı kendimi adeta o fotoğrafta hissetim. Aynısı benim başına gelse kendi ailemin durumunu düşündüm. Hele de oğlumun bensiz büyüyeceğini. 

Evet askerlikte ölmek de var. Ama onca eğitim ve tecrübeden sonra özel birlik komutanı olarak daha kurşun bile atmaya fırsat bulmadan hain bir mayınla şehit olmak en acısı olmalıydı. Göğüs göğüse bir çatışma olsa muhtemelen kendini ve şehit olan 7 askerin çoğunun kurtaracak Binbaşı. 

Ama o, Ramazan’ın sonun bekleyelim diyen hükümetin kararlarını beklerken, böyle bir değere hiç uymayacağı baştan belli olan bir örgütün döşediği mayının patlaması ile şehit olmuştu. 

Gözlerimden istemsizce akan yaşları sildikten sonra o fotoğrafa tekrar baktım. O mütevazi piknik ve köydeki aile tablosu askeri halktan kopuk bir organizasyon gibi göstermeye çalışanlara en güzel cevaptı. 

Başımız sağolsun, tüm şehitlerimizin mekânı cennet olsun. 

 
Toplam blog
: 46
: 780
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Günlük hayatta karşımıza çıkan bir çok olayın bende bıraktığı etkileri sadece söylenerek deği,l yaza..