Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '15

 
Kategori
Güncel
 

Şehit cenazelerindeki isyanın Türkçesi insanlar artık bu çağda vatan için ölmeyi mantıklı görmüyor

Şehit cenazelerindeki isyanın Türkçesi insanlar artık bu çağda vatan için ölmeyi mantıklı görmüyor
 

İnsanlar tepkilerini farklı şekilde gösteriyorlar ama işin özü bu. Elbette hala ülkesi için canını vermeye hazır insanlar var ama değişen dünyada değişen anlayışlar sonucu insanlar artık eskisi kadar vatancı değiller.

Ama “Ben vatan için ölmek istemiyorum” diyebilirler mi… Diyorlar işte, değişik şekillerde. Yarbayın isyanı mesela… Biraz AKP’nin anlamsız savaş siyasetine dokunan bir perdelemeyle askerin vatansever imajı zarar görmedi ama biz asıl nedeni biliyoruz! Yoksa bugün yapılan da bal gibi ülke savunması.

PKK militanları ve askeriyede köylerden gelmiş bazılarının okuması yazması bile olmayan erler savaşın gereksizliğini anlamayabilirler ama biraz kültürlü sınıfa geçince tepkiler yükseliyor.

Bu insanlar sadece acılarından böyle konuşmuyorlar. İsyanlarında savaşa eleştiri de var. Boşuna ölüyoruz diyorlar. AKP karşıtlığıyla üzeri örtülüyor ama bu savaşı gereksiz görüyorlar. 1000’e yakın PKK militanı teslim olmuş. Ölmekten mi korkuyorlar? Hayır. Anlamsız ve gereksiz bir savaş.

Kürtler bağımsızlık istiyorlar. Ver gitsin. Siz niye dağa çıkıyorsunuz ya, bunun için dağa çıkılır mı? Bunun için savaşılır mı? Uluslar arası camia var. Özgürlük hakkımızdır deyin. Ben bugün PKK’dan nefret ediyorum. Kendi devletimi de onaylamıyorum. Özgürlük demokrasi işi.

En milliyetçi illerde bile çözüm süreci nedeniyle Ak Parti’ye %70 oy verildi. Halkın düşüncesi ortada. Birileri Türk’le Kürt’ü savaştırıyor. MHP’lilerin %60’ı bile sorunun barış yoluyla çözülmesinden yana. Halk bu savaşın anlamsız bir savaş olduğunu görüyor. PKK ve onu destekleyenlere bu savaşı sürdürdükleri için gerçekten lanet olsun. Ve benim devletim de barış yolunu aramadığı için artık benim devletim değil!

Militanlar örgütten kaçıyor. Koskoca bir yarbay savaşa isyan ediyor. Bazılarının bu toprakların halkını birbirine düşürüp yok etmeye yönelik planlanmış bir savaş bu. Belki PKK’yı bile bunlar kurdu. Nasılsa ölen halkın çocukları.

Biz böyle konuşunca PKK’ya yardım ediyormuşuz. Bebek katiline yardım edecek kadar alçaldım mı ben! Ama bu anlamsız savaşın iki tarafı var ve iki tarafında da hata var. Kimse kusura bakmasın, benim devletim haklı değil. Ölenler boşuna ölüyor ve şehit oldukları da şüpheli!

Kaldı ki artık bu çağda savaş, askerlik, vatan için ölmek insanlara mantıklı gelmiyor. Bunun ülkesini sevmekle ilgisi yok. Bu kavramlar artık çağdışı. Biz kimseyi öldürmeyiz ve kimsenin de bizi öldürmesini istemiyoruz. İstekleri mantıklıysa Kürt ve Türk halkları ortaklaşa karar verir.

Niçin savaşıyorsunuz? Halkımızın bağımsızlığı için. Bizimle beraber yaşamak istemiyorlarsa ayrılırlar, ne savaşı! Eşinden ayrılmak isteyen kadının kocası tarafından öldürülmesi gibi bir şey bu. Neden benden ayrılıyorsun? Mecbur mu senle birlikte yaşamaya. Böyle bir şey yok. Kürtler biz ayrı devlet kurmak istiyoruz dedikleri zaman Türkiye’nin yapacağı hiçbir şey yok.

IŞİD gibi bir örgüt PKK be! Ne yaptığını bilmiyor. Sadece öldürmeyi biliyor katil sürüleri! Valla bence PKK’yı yok edin, hiç mahzuru yok; ama Kürt halkının isteğini yapın. Kürdistan’ı kurmak istiyorlarsa bugünden hayırlı olsun! Böyle şeyler için savaş olmaz; o eskidendi!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..