Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '10

 
Kategori
Şiir
 

Şehit

Şehit
 

şehidimiz uğurlanırken


Gece 5 gibiydi vurulup düştüğümde
yumuşacıktı toprak,
Bir o kadar uğruna savaşıldığından habersiz
Devam ediyordu çatışma, sesleri duyuyordum,
Candostum Veli bitti o an yanımda
Baktı iç süzerek, baktı uzun uzun bana
Durup saatlerce ağlayacak kadar mert olsa da başımda
Silahını kaptığı gibi bastı tetiğe, vermedi ara
Bense seyredip üstümden geçen mermileri yalnız başıma
Uğruna öldüğüm topraktan uzaklaştım zamanla
Saatler, uzun yıllar gibi geçince
Sabah oldu ansızın komutanımı gördüm karşımda
Beni almaya gelmişlerdi besbelli
Ama ağlıyordu Osman komutan, hüngür hüngür ağlıyordu
Başınız sağ olsun diye bağırdı bölüğe sertçe
Evet ben de erişmiştim o mertebeye,
Şehit olmuştum, en yücesinden
Tek bir şeyi düşündüm tam o anda
Anam nasıl dayanırdı bu acıya
Güçlü kadındıya, erkek gibi dediklerinden
Anadolu kadınıydı ama, farklıydı bu yara
Ailemi aradılar evvela, dayım haberi alınca
O sert, otoriter adam
Konuşamamış, donakalmış yaklaşık 10 dakika
Anahaber bültenlerinde adım geçmiş sonra
Ardından zaten memleketime yolladılar tabutta
Sakarya'nın ufak semtiydi bizim ora
Babam ağlamaklı, Annem yarı baygın bekliyorlar avluda
Tüm mahalle gelmiş başsağlığına
Küs arkadaşı dahi babamın, basmış onu bağrına
Devlet unutmamış beni, tören hazırlamış bana
Adı cenaze töreni
Albayrağa sarmışlar tabutumu, kıpkızıl bayrağa
Ardımda büyük kalabalık,
6 çivi gibi asker taşıyor naaşımı
Ve tek bir nida ağızlarda
'Şehitler ölmez, vatan bölünmez'
Baba ağlama dik dur, ne olur
Dik dur ve bana kızdığın zamanlarda bağırdığın gibi
bağır:Vatan sağ olsun diye bağır baba
Vatan sağ olsun diye bağır ki, vatan sağ olsun
Vatan sağ olsun diye bağır ki, hainler kahrolsun
Vatan sağ olsun diye bağır ki, küçük kardeşimde
bu topraklar için şehit olsun
Evet baba siz ağlamayın sakın
Anneme iyi bak, olun emaneti Allah'ın
Siz dik durun baba
Siz ağlamayın, güldürmeyin hainleri
Ve bayrağımı asın baş köşesine odamın
Altına da kocaman harflerle yazın
Şehitler ölmez, vatan bölünmez...
 
Toplam blog
: 24
: 441
Kayıt tarihi
: 09.04.10
 
 

Şiiri,tiyatroyu ve yaşamı seven biriyim işte. Hayallerimi yakalamaya tüm gayretim. Kendi bulacağım y..