Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
 

Şehitler bunu hak etmedi

Şehitler bunu hak etmedi
 

Kaza hakkında bilinmeyenleri paylaştım.


Değerli  okurlar, T-37 kazasında maalesef sizlerle paylaşacaklarım pek hoşunuza gitmeyecek. Ancak meydana gelen son kaza üzerinde ciddi şekilde durulması gereken gerçekleri ortaya çıkardı.

16.01.2012 de İzmir'in Foça ilçesi Aslanburnu Mevkii'nde eğitim uçuşu yaparken saat 16.05 sıralarında denize düşen Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait T-37C tipi eğitim uçağının enkazına denizin 140 metre derinliğinde robot kameralar yardımı ile ulaşılarak yer tespiti yapıldı.

Kaza yapan uçağın enkazında şehit olan pilotlarda görüntülendi. Bu görüntüler den sonra bugün yapılan çalışmalarda uçağa ait kuyruk kısmı denizden çıkarıldı.

Karada yapılan ilk incelemelerde, uçağın kuyruk kısmının yanmış olduğu ortaya çıktı. Buda kazanın meydana geldiği gün görgü tanıklarının verdiği bilgilerin doğru olduğu sonucunu ortaya koydu. Evet maalesef uçak düşmeden önce havada yanmaya başlamıştı. Bu bilgi ışığında kaza hakkında ilk değerlendirmem  kesinlikle teknik bir hata olduğu yönündedir.

Uçak kalkıştan hemen sonra, çalışma yapacağı irtifaya yükselemeden yanmaya başladığı ve buna bağlı kırımın meydana geldiğini şimdiden sizlerle üzülerek paylaşmam gerekiyor.

Bu son kaza ile geçen yaz Güzelbahçe‘de düşen T-37 uçağı kazası, karakteristik açıdan birbirlerine çok benziyor.

Güzelbahçe‘de meydana gelen kazadan sonra hazırlanan raporda eldeki diğer uçakların ciddi bir teknik incelemeye tabi tutulmasının hayati önem arz ettiği belirtildiği halde, daha bir yıl geçmeden raporun dikkate alınmaması sonucu bu vahim kaza meydana geldi ve 2 pilot daha şehit oldu.

Bana bunun mantığını açıklayacak birisi varmı acaba içinizde ?

Bence bu aymazlığın en basit ve hafif tabiri CİDDİYETSİZLİK olmalıdır.

Bu uçakların uçuşları derhal durdurulmak zorundadır. Bu yapılmazda uçuşlara devam edilirse yeni bir kazanın olma riski çok yüksektir.

Uçak motorları konusunda alanının uzmanı bazı kişilerle yaptığım görüşmelerde, metal yorgunluğu neticesinde kırılan küçük parçaların motor bloğunun içerisine kaçması ve küçük metal parçaların diğer ana parçalara zarar vermesi neticesinde motorda büyük hasar meydana gelmesinin kaçınılmaz olduğu görüşünde birleşildi. Bu ölümcül hata, uçakta yangın çıkması neticesine kadar varabiliyor.

Bu gibi durumlarda filo’da bulunan aynı tip ve yaştaki tüm uçakların uçurulmayarak hangara çekilmesi ve elden geçirrilerek teknik testlere tabi tutulması gerekiyor.

Diğer bir deyişle, uçakların rektifiye edilmeden kesinlikle uçurulmaması hayati önem arz ediyor.

Öte yandan, pilotların şehit olduğu kesinleşmiş ve yerleri tespit edilmiş olduğu halde, 3 gündür enkazdan çıkarılamaması da ayrı bir rezalet ve skandaldır.

Şehit olan pilotlarımız, hayatlarını kayıp ettikten sonra bazı kişilerin beceriksizliklerini 3 gün suyun altında bekleyerek ödemeyi hak etmiyorlar.(Kim bilir daha ne kadar sürecek)

Hürkuş projesi kapsamında üretilen uçaklar çok olumlu sonuçlar verecek. Bu uçaklar 2 yıl içerisinde tüm genç pilotların sevgilisi olacak. Güzel olan başka bir nokta ise TAI’de üretilen ve en ufak parçasına kadar yerli olan bu uçaklar, T-37 Amerikan uçaklarının bakımı için ayrılan paraya mal olacak.  Ancak  bu uçaklarla uçacak olan şanslı genç pilotlar geçmişte kendileri kadar şanslı olmayan ağabeylerini buruk bir şekilde hatırlayacaklar.

ŞEHİTLERİMİZİ SAYGI İLE SELAMLIYORUM

Volkan Sürmeli

http://www.skysunhaber.com

volkan@skysunhaber.com

 
Toplam blog
: 18
: 2899
Kayıt tarihi
: 08.06.07
 
 

Almanya'da yaşıyor ve çalışıyorum. Türkiye ve Almanya’da pilotaj eğitimi aldım.  1989 yılından be..