Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '08

 
Kategori
Siyaset
 

Şehitler ölmez vatan bölünmez.

Şehitler ölmez vatan bölünmez.
 

Şehitler ölmez vatan bölünmez.

Bu hem çok klasik hem de, blog yazarlarının başlık konularında yaptıklarını görünce benim ki pek bir yavan duruyor ama ne yapayım. Ayrıca daha da vahimi bir yazıma böyle başlamak ne kadar kötü. Bu kelime benim için ne ifade ediyor. Hemen hemen haksız bir söylem benim için. Haksız ama tören, Cumhuriyet Bayramı kutlama alanında ilkeli davranmak adına olsa da oğluma almamazlık edemediğim bandana için bir suçluluk ifadesi.

Böyle bir ifade ile yazıma başlayacağımı da tahmin etmiyordum.

Peki niçin böyle başladım. Diyelim ki bu durum ile yüzleşmek istedim.?

Şimdi belki bu çok itici gelecek, belki beni sebepsiz yere çemkirmekle suçlayacaklar.

İki gündür Cumhuriyet Bayramı için kutlamalara gidiyoruz.

İstiyorum ki oğlum da benim gibi, benim kuşağım gibi sorumluluklarını ve zorunlulukları görsün, Cumhuriyetine sahip çıksın. Cumhuriyeti zorla sevdirmenin zorunluluğunu değil, Cumhuriyete sahip çıkmanın sorumluluğunun getirdiği zorunluluğu. Çünkü böyle büyütük.

Çocukların ağzında bu var, başlarında bandanalardaki yazılarda da bu var.

“Şehitler ölmez, vatan bölünmez”

Halbuki Pkk terörünü kınıyoruz, çocukları teröre alet ediyorlar diye.
Burnundan akan sümüğünü ekmeğine katık yapan çocukları, okula gitmek için ayakkabı bulamayan, ellerini annelerinin koltukaltlarında ısıtan çocukları alet ediyorlar diye.

Belki biz onlar kadar acımasız kullanmıyoruz çocukları ama sonuçta biz de kullanmıyoruz mu?

Eğer doğudaki sorunu çözmemiz gerekiyorsa, onlara niçin bilenmiş bir gelecek bırakıyoruz.

Yıllardır söylüyoruz, doğuda bir kürt sorunu var diye. Böylece yarınlarımıza yine bu söylem ile yatıp kalkacak bir nesil bırakmıyormuyuz? İlk kutladığımız yer de, diyelim ki kültür düzeyi bunu gerektiriyordu.

Ama Vatan Caddesindeki kutlamalardada küçüğünden büyüğüne kadar herkesin ağzındaydı.

Keşke herkes şunun bilincinde olsaydı “ toprak uğruna ölen varsa vatandır.”

Yada İstiklal Marşının içindeki gibi yad etseydik şehitlerimizi, yada nutuktaki gibi. Bugün tören alanında Mustafa Kemal Atatürk e teşekkür edenler niçin teşekkür ettiklerini biliyorlar mı?

Kıyafet devrimini, harf devrimini, hilafeti niye kaldıklarını, biliyorlar mı. Şimdinin en büyük sorunu Şehitler Ölmez vatan bölünmez midir. Böyle bir gaz ile bu çocuklar neler yaparlar hiç düşünmüyorlar mı.

Bizim şimdi çözemediğimiz bir sorunu yarın bu ülkeyi yönetmeye aday olacak olanlar bu zihniyetle nasıl çözecekler?

Kürt sorununda olaya sadece duyguları ile değilde sağ duyu ile bakmasını bilecek insanlara va olayları doğru değerlendirecek güçlü ve kuvvetli kişiliklere ihtiyacımız yok mu?

Bundan şöyle bir sonuç çıkarılmasın bunu özellikle belirtiyorum ben bazen sorunu ortaya tam koymanın çözümü için çok doğru bir adım olduğunu biliyorum. Öteki tarafta da değilim, beriki tarafta da değilim. Ülke bölünsün de istemiyorum. Sadece geleceğimize doğru yatırım yapılsın istiyorum. Çocukları kullanan birilerini eleştiriyorsak biz buna izin vermeyelim. Her zaman sağ duyulu olmak güzeldir. Belki biraz zordur.

Ama doğrudur.

Yasemin Yenil

 
Toplam blog
: 96
: 369
Kayıt tarihi
: 05.09.07
 
 

Size hikayeler anlatmamı beklemeyin, halen büyümek istemeyen birisiyim. Daha çocuk, daha yaramaz ..