Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '11

 
Kategori
ÖSYS
 

Sehven yazdım...

Sehven yazdım...
 

Baktım ki birileri "sehven" birşeyler yapıyor, ben de bugün "sehven" bir yazıyı kaleme almak istedim. Neden mi? 

Çünkü YGS kepazeliğinden sonra yazılarımın dördünü bu konuya ayırmıştım. İyi seviyede de okunma oranı var, ilgi gösterenlere teşekkür ediyorum. Bu dört yazının üzerine yeniden YGS konusunu yazmak pek akıllıca bir iş olmaz, olsa olsa "sehven" olur. 

Ama ÖSYM'nin bu günkü açıklaması beni "sehven" yazmaya zorladı, yoksa durup dururken kalemim kaşınmış değil. 

Günlerden beri kamu oyunun tepkilerine türlü türlü cevaplar vererek bir çelişki yumağı oluşturan ÖSYM, şifre olayına nihayet son noktayı koydu. Kamu oyunu "tatmin etmek" için de olayı "sehven" e bağladı. 

Gördünüz mü olayı çözmek ne kadar basitmiş... 

Halbu ki en baştan böyle birşey söylenebilirdi, şifreyi kıvırıp sehven yapacağım diye bu kadar uğraşmaya hiçte gerek yoktu. Ama ÖSYM uzun yolu seçti. Her iddiaya panik halde ACEMİCE cevaplar verdiler. Sonra da acemilik yaptıklarını kendileri de itiraf ettiler. 1, 7 milyon gencin geleceği ve yarınlarının güvencesi acemi ellere kalmıştı. Böyle bir şeyi aklım almıyor, acaba bu da mı sehven olmuştu? 

Basına verilen master kitabın tek olduğu ifade edildiği halde, günlerce ekrarlarda yurdun dört bir yanında sehven değişik şifrelenmiş bir çok kitabı da sehven görmezden mi geldiler? 

 

ÖSYM'de kullanılan yazılımın, yine ÖSYM tarafından yapılan bir müdahele sonucunda şifrelemeye neden olduğu, “Tüm sınav evrakı gibi soru kitapçıklarının da hazırlanması ‘kapalı dönem’ olarak ifade edilen ve tüm dünyadan izole bir ortamda hazırlandığından bu dizilişin ÖSYM çalışanları dâhil dışarıdan herhangi biri tarafından bilinmesinin mümkün olmadığı şeklindeki bilgiler, sınava giren öğrencileri de "tatmin etmek" için adreslerine E-posta ile postalanmaya başlandı. ÖSYM'nin bu zahmetli çabasından sonra umarım artık herkes "tatmin" olur! 

Ancak bir de Mod-Medyan konusu vardı, yapılan açıklamada ve mektupta bu konudan hiç bahsedilmemiş? Acaba "sehven" unutuldu mu? 

 

 
Toplam blog
: 136
: 2817
Kayıt tarihi
: 20.03.11
 
 

Duyarlı olduğum konularda; düşündüklerimi, bildiklerimi ve birikimlerimi paylaşmak üzere burada b..