Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '10

 
Kategori
Gelenekler
 

Seijin Shiki ( Yetişkin olma töreni)

Seijin Shiki ( Yetişkin olma töreni)
 

KIZIM VE BEN


Şimdiki imparatorun babası ölüp kendi başa geçince dönemin adı da değişmişti. HEİWA ( BARIŞ ) yılı başladı ve kızımız da o yılda doğdu. Şimdi yirmi yaşında. Aynı yaşta olan arkadaşları ile düzenlenen törene katıldı. Kızların genellikle kimono giydiği törene yakın zamanlarda erkekler koyu renk takım elbise ile katılıyorlar.

Aylar öncesinden hazırlıklar başladı. Kimono seçimi kimono ile kullanılan diğer giysiler... Bazı genç kızlar annelerinin o yaşta giydiği kimonoları giydiler. Biz her seyi yeni baştan hazırladık. FURİSODE denilen yalnızca bu törende giyilen kimonoyu aldık. Saçlara şekil vermek önemli. Eskilerde simsiyah saçlarla karşılaştırıldığında bu yıl katılınan törenlerde siyahtan sarıya kadar her renk vardı. Yalnız kızlar değil erkeklerde modaya uyup rengarenk ve değişik kesimli saçlarla törene katıldılar. Eskiden nezih olan bu törenlerde yakın yıllarda bir karmaşa yaşanır oldu. Tören sırasında konuşmacının sözünü kesen ve yüksek sesle bağırıp dikkati kendine çekmeye ve törenin huzurunu bozan genç erkeklere rastlanır oldu. Genelde cep telefonu kullanılması yasak tören sırasında ama herkes mesaj yollamakla meşguldu.

Bu yaşa gelince içki içmek serbest diye tören sırasında şişeyi kafasına dikenleri kınayanlar yine kendi arkadaşları idi. Ama o gençler günün anlamını farklı algılıyorlar diye düşündüm. Yerel yönetimin düzenlediği bu törenin giderleri bizim vergilerimizle karşılanıyor. Bir çok kişi bu tür törenlerin yapılmamasından yana. Çünkü içki içtikten sonra araba kullananlar toplumun huzurunu bozanlar var.

Gençler ve büyükler arasında düşünce farklılığının olmasını kabul ediyorum ama gençlerin sorumsuz davranışları düşündürüyor beni. Eskisi kadar olmasa da geleneklerin sürdürülmesinden yanayım. Belki törenlerin yapılış şeklini değiştirmekte yarar var . Örneğin gençlerin dans edip şarkı söyleyip daha eğlenceli partiler düzenlense belki daha farklı davranış biçimi geliştireceklerdir.

Bu gün benim için de farklı bir gündü. İlk kez kimono giydim. Giymesi çok zahmetli olan günlük yaşamda hemen hemen hiç giyilmeyen bu geleneksel giyecek KİMONO. Kızıma kimono alırken ben de kendime aldım. Ona ödediğim para ile iki kez Türkiye'ye gidebilirdim. Benim giydiğim kimono ve kızımın kimonosu...bana göre bir servete mal oldu ama kızım bir daha yirmi yaşında olmayacak. Ben bir daha ne zaman giyme olanağı bulabilirim bilmiyorum. Bugün yüzlerce gencin annesinin arasında kimono giyen bir tek bendim. Biraz utandım. Zaten yabancı olarak farklıyım. Bir de kimono giyince daha da göze battım . Beni tanıyanlara "Ben de 20 yaşındayım ."diye şaka yaptım ama tanımayanların parmakla işaret edip göstermelerinden biraz rahatsız oldum . Ama bu ülkede yaşadığım toplumun üyesi olarak geleneklere uygun davrandığım için kendi kendime teselli ettim.

Kızım liseden arkadaşları buluşmak üzere şehir merkezine gitti. Özenle çıkardığım kimonoyu kutuya yerleştirdim.KİMBİLİR BİR DAHA NE ZAMAN GİYMEK KISMET OLACAK...

İki yıl sonra oğlum için tören olacak. O zamana kadar kutuda bekleyecek sanırım....

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..