Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Şekersiz "şeker" gibi muffinler hem lezzetli, hem de sağlıklı

Şekersiz "şeker" gibi muffinler hem lezzetli, hem de sağlıklı
 

blog sayesinde fotoğraf çekmeye de başladım...


Yaptım mı? Yaptım valla...

Nasıl mı?

Anlatayım.

Bu tarifi, zamanını tam hatırlamıyorum, yabancı bir yemek kanalından almıştım. O zamanlar birçok kez yaptığım tarifi son olarak yeni malzemelerle denedim.

Sonuç mu?

Mükemmel.... Eski tarifinden hiçbir farkı yok...

Bu muffinlerin en önemli özelliği tatlı olmalarına karşın içinde hiç şeker olmaması.

Eee? Nasıl yani...

Yerine ne kullandım...

Hazır olun....

Keçiboynuzu...

Daha önce duymuştum ama denememiştim. Valla bu keçi boynuzu süpermiş...

Bundan sonra bizim evde tüm tatlılar keçiboynuzu ile hazırlanacak.

Bu yazımla birlikte bir de keçiboynuzunun marifetlerini anlatan bir yazı hazırladım.

Her derde deva “keçiboynuzu”....

Ben okuduklarım karşısında inanın çok şaşırdım.

Daha önce niye keşfetmedim diye de çok üzüldüm. Neyse zararın neresinden dönülürse kardır diyerek devam ediyorum.

Şimdi sıra tarifte...

Herşeyden önce 5 tane irice keçiboynuzunu rendenin ince tarafından iyice rendeleyin. Bu hazırda beklesin. Rendelemek biraz vakit alıyor. Toz halinde de satılıyor diye duydum (ben kendi hazırlayabileceğim şeyleri pek öğütülmüş olarak almam. İçine birşeyler karıştırılmış mıdır diye? içim rahat etmez açıkçası).

Ben hiç şeker kullanmadım tadı mükemmel oldu. Ama içine sinmeyenler için yada ben çok çok tatlı isterim diyenler için şeker ölçüsü de yazıyorum. İsteyenler öyle denesin lütfen.

MUFFIN TARİFİ

3 yumurta (oda ısısında),

125 gram eritilmiş tereyağ,

1 çay bardağı sıvı yağ,

½ çay bardağı tozşeker (Ben kullanmadım isteğe bağlı)

2 adet yumuşak muz (çok çok küçük doğranmış olarak),

2 çorba kaşığı kakao,

1 paket kabartma tozu,

1 tutam tuz.

5 tane rendelenmiş keçiboynuzu (tüm şekeri bu karşılayacak)

2 su bardağı elenmiş un.

Yumurtaları miksere koyup, iyice çırpalım (şeker kullanacaklar bu aşama da şekeri ilave edebilir). İçine tereyağ ve sıvı yağ ekleyin. Çırpmaya devam ederek muzları ve keçiboynuzlarını ilave edelim. Diğer tarafta bütün kuru malzemeleri eleyerek bir kapta hazırlayalım. Sıvı karışımın içine yavaş yavaş karıştırarak ekleyelim.

Hazırladığımız hamuru yağlanmış muffin kalıbına veya kağıt yada silikon kaplara (kapların yarısı dolacak kadar) paylaştıralım. Ben hem büyük hem de küçük kalıplar kullandım.

Büyük kalıpları 175 derecede 20 dakika pişirelim. Küçük kalıpları 15 dakika pişirelim. Piştikten sonra bir ızgara üzerinde soğutalım.

Bu ölçü ile küçük kalıplardan 12, büyük kalıplardan 10 tane olmak üzere toplam, 22 tane muffin çıkıyor.

KREMA VE SÜSLEME TARİFİ

1 paket çilekli labne peyniri,

1 yemek kaşığı pudra şekeri (ben kullanmadım),

1 kaşık tereyağ (isteğe bağlı - kremanın daha katı olması için),

22 adet süslemek için donmuş veya taze çekirdeksiz vişne,

Taze nane veya fesleğen yaprağı (benimkiler balkonumdan).

Peynir, şeker ve tereyağını çırpma teli ile iyice çırpalım. Pürüzsüz hale getirelim. Muffinler pişerken buzdolabında bekletelim.

(Orijinal tarifte labne peyniri ve pudra şekeri ile epeyce tereyağ kullanılıyordu ben yukarıdaki gibi hazırladım)

Soğumuş muffinlerin üstlerini resimdeki gibi krema ile kaplayalım. Vişne ve nane yaprakları ile süsleyip, buzdolabında bekletelim.

Muffinleri Pazar günü yaptım, 5 kişiye denettim. Kimse içinde şeker yerine keçiboynuzu olduğunu anlamadı ama hepsi de çok beğendi.

Herkese şimdiden afiyet olsun...

Not: Keçiboynuzunu şeker gibi kullanarak ilk tarifi ben yaptım demiyorum, ben kendi adıma ilk defa böyle birşey deniyorum demek istedim. Ayrıca bilgilerinize..

Daha fazla tarif için: http://www.dokuzuncubulut.com/

 
Toplam blog
: 55
: 2883
Kayıt tarihi
: 22.07.08
 
 

Uzun ve yorucu bir iş hayatı ile birlikte çok şeker iki evlat büyüttükten sonra, evde oturma hakkımı..