Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
 

Seks Partneri Peşinde Issız Adam!

Seks Partneri Peşinde Issız Adam!
 

Fazla film izleyen biri değilim. Biri beni yerimden kaldırmazsa sinemaya gitmeyi de fazla aklımda geçirmem aslında…

Ancak son günlerde kıyamet kopartan, herkes tarafından konuşulan Issız Adam filmine gitmeden edemezdim. Benim gibi İstanbul, Beyoğlu, İstiklal hastası olan biri hele ki Çağan Irmak’ın yansımalarını kaçıramazdı!

Pazartesi, Perşembe sinema çılgınlığı yaratan kampanyalardan birini unutmuş olarak Pazartesi 21.45 seansına yer ayırttım. Öyle uzun kuyruklar vardı ki bize sıra gelene kadar rezervasyonumuz düştü ve açıkta kaldık.

Binbir rica ve birkaç kişinin sırasını işgal ederek 2 kişilik yer bulup son anda içeri girdik. Filmin başlamasına dakikalar kala salona getirilen ilave koltuklar ilgiyi gözler önüne seriyordu.

Sıcaktı, havasızdı derken film başladı. Etkileyici müzikleriyle, Taksim’in İstiklal’in büyülü sokakları, eski evleriyle beni etkisi altına almıştı zaten film…

İlk sahnede internet bağımlılıkları ve seks partneri arama yönündeki görüntüler herkese özellikle gençlere tanıdık geldi. Her geçen gün hayatımızda önemli bir yere sahip olan internet tüm imkanları evimize, odamıza getirdi. Bu imkanlarla beraber dışarılarda kendimizi gösterme devri de kapandı.

Aynen filmde yansıtılan gibi internetten eş bulma çok alışılmış bir hal aldı. Hele ki eşlerine sürpriz yapıp üçüncü birini bulma arayışı…

Çağan Irmak’ın zihnindeki tüm artalan sahnelerin o kapatılan kapı ardına saklandığını çok iyi anlıyorum. Ya da hissediyorum diyelim. Bunlar fazla dikkatli bakmadan da görülebilecek olgular.

Günümüzde ikili ilişkilerin ne hale geldiğine çok iyi örnek oldu. Bir anlamda herkes kendini buldu. Müziklerin etkisiyle zaman zaman hüzünlensek de aslında orada oynayanların bir parçası bizdik.

Bağlanmaktan, sorumluluk almaktan korktuğumuz gelip geçiciliğin hakim olduğu hayatlarımız; kendimize söylemekten, aynaya bakmaktan korktuğumuz kısacası yüzleşemediğimiz benliğimiz gizliydi her sahnede…

Korktuklarımızı aktaran her sahne Çağan Irmak’ın da korktuklarından birer görüntü taşıyordu.

Issız Adam’da kendinizin bir parçasını bulacağınıza inanıyorum. Zaman yüzleşme zamanı, hadi bakalım!

Ahmet Buğra Tokmakoğlu

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..