Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '12

 
Kategori
TV Programları
 

Seksenleri seviyorum çünkü...

Seksenleri seviyorum çünkü...
 

TRT'nin yeni dizisi Seksenler'i  izliyor musunuz? Ben izliyorum... Üçüncü bölümünü 1987 doğumlu kızımla izlerken, kızım "twitter'da "Seksenler'i izliyorum çünkü..."  başlıklı bir link açmışlar, dedi.

Ben de, şunu söyledim kızıma: "Seksenler'i izliyorum çünkü babam izliyor..." diye yaz.

Doğrusu da bu. Bir iki komedi dizisi dışında pek dizi izleyen biri değilim, eş durumundan zorunlu olarak izlediklerimi saymazsak...

Ama TRT'nin bu "Seksenler" dizisini izlemeye başladım. Tabii, tam bizim gençlik yıllarımızı yansıttığı için.

Sade ve duru bir anlatım. Sevimli bir yaklaşım. Seksenler'in çoğu zaman dramatik olan hayatını, biraz espri, biraz hoşgörü ve çokça nostaljiyle harmanlamışlar... Tiyatro tadında...

Oyuncular işin hakkını verecek kapasitede... Tek tek bahsetmeyeceğim... Niyetim dizi tahlili yapmak değil...

Seksenli yıllar, yukarda değindiğim gibi, acıyla karışık duyguların yaşandığı, zehiri bal niyetine içtiğimiz zamanlar... Az gelişmişliğin acısı ile tatlısı bir arada yıllar...

Paranın az, muhabbetin çok olduğu yıllar... Aile'nin ayakta olduğu, aile fertlerinin ortak kaderi yaşadığı güzel yıllar...

Yokluğun, yoksulluğu kat be kat geçtiği yıllar... Herkesin bir gün mutlaka cami kapısına su almak için gittiği yıllar... En temel gıda maddelerinin kuyruklarda saatlerce beklenerek alınabildiği ama zor elde edildiği kadar da değerli ve tatlı olduğu yıllar...

Mahallenin ailenin bir boy büyüğü olarak görüldüğü yıllar... Mahalle kızlarının romantik aşklara mevzu olduğu, asla cinsel obje olarak görülmediği yıllar...

Fedakar babaların, cefakar annelerin ve her zaman itaatkar evlatların kavgalarında bile bağlılık olduğu; tüm zorlukların birlikte göğüslendiği yıllar...

Televizyonun siyah-beyaz ama gönüllerin renkli olduğu yıllar...

Duvarların sloglarla süslü olduğu, siyasetin puslu olduğu, puslu havayı seven "kurtların" kuzuları kapmak için "olgunlaşmış ortam" beklediği yıllar...

Delikanlılıların evin kömürünü taşıdığı, sevdiği kızı görünce de, görünmesin diye kömür kovasını başına geçirdiği yıllar...

Ve o yılların bu romantik atmosferini yaşayan ve yaşatan şarkılar...

Ben Seksenler dizisini bunlar için izliyorum. Seksenlerin sonunda dünyaya gelen kızım da ben izlediğim için izliyor...

TRT iyi bir iş yapmış yani... Tıpkı Seksenler de olduğu gibi, ailece televizyon izliyoruz bu dizi sayesesinde...

Teşekkür ederiz, emeği geçen herkese...

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..