Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '11

 
Kategori
Siyaset
 

Selahattin Demirtaş, PKK Eylemlerine Niye Karşı Çıktı?

Selahattin Demirtaş, PKK Eylemlerine Niye Karşı Çıktı?
 




BDP Grup Başkanı Selahattin Demirtaş, PKK’nin son saldırılarını değerlendirdi. Demirtaş’ın değerlendirmesi, “PKK, bana göre iyi yapmıyor” , “Demirtaş, bu sefer PKK’ya vurdu” başlığıyla internete düştü. Bu, kuşkusuz televizyonlarda, yazılı yayında bu başlıkla yer alacak.

“PKK, bana göre iyi yapmıyor”,
değerlendirmenin tümünü içinde ne kadar önem taşıyor? Sadece buna/ başlığa bakarak, Demirtaş, PKK’yi kınıyor diyebilir misiniz?

Soruların yanıtı, “bakış açısı”, “niyet”le doğru orantılıdır. Ancak, değerlendirmeyi “bütün”den koparmak, sadece onunla “ne denmek istendiği”ni sonuç gibi vermek, aslında bir haksızlıktır.


“PKK bana göre iyi yapmıyor” cümlesinin yer aldığı bölüme bakalım:

“Güvenlik güçlerinin ateşkese rağmen saldırıları PKK’yı alarm durumuna getirdi. Oysa güvenlik güçlerinin saldırıları sonucu ölen PKK’lıların da bir hayat hikâyesi var. Hayatını kaybeden askerin, polisin de bir hayat hikâyesi var ve onlar tüm Türkiye’nin acısı haline geliyor. Oysa PKK’lıların hikâyesi sadece bu bölgeye ait kalıyor. Türkiye’nin batısı burada olanları anlayamıyor. Bu noktaya hükümet adım adım getirdi. Yoksa PKK iyi mi yapıyor? Bana göre iyi yapmıyor. PKK eylem yapmamalı. Devlet de yapmamalı. Silahlar susmalı. Başbakan ‘Ramazan sonrası’ ya da ‘Bıçak kemiğe dayandı’ diyor. Oysa ben de diyorum ki savaşın bir çözüm olacağına inanmıyorum. Silahın çözümü getireceğine inanmıyorum. Buna inansam samimiyetle söylerdim. Siyasete inandığım için buradayım, inanmasam zaten bugüne kadar başka yerde olurdum.”

*****

“Ateşkes”, karşılıklı ya da tek yanlı ilan edilir. Bu da taraflar arasında savaş olduğunun resmen ilanıdır. Türkiye Cumhuriyeti’nin terör örgütü ile “ateşkes” ilişkisi içinde olması, PKK’nin taraf kabul edilmesi anlamına gelir ki, bu, “liberal aydın”ların da gönlünden geçendir.

Demirtaş,
önce “mümkün olmayan”dan yola çıktığına, devletin “sözde ateşkes”e karşın “saldırıları”nı sürdürdüğünü söylediğine göre, devlet ile PKK’yi eşit düzeyde görüyor olmalı.

Demirtaş, “Yoksa PKK iyi mi yapıyor?” sorusunu yöneltiyor. Cümlede “yoksa” sözcüğü geçtiği için sorunun iki yanıtı olduğu yadsınamaz:

“Evet, iyi yapıyor!”

“Hayır, iyi yapmıyor!


Bu cümleleri “çünkü “ ile sürdürebilir, “neden-sonuç” cümlesi yapabilirsiniz.

Demirtaş, sorusunu izleyen cümlede yanıtlıyor:

“Bana göre iyi yapmıyor.”

Bu cümleyi izleyen üç cümle (PKK eylem yapmamalı. Devlet de yapmamalı. Silahlar susmalı.), asıl üzerinde durulması gereken cümleler. Bu cümleler arasındaki ilişki, karşılaştırma, sizi alır PKK’nin “ateşkes”ine götürür.

Bu ne demek?

Devlet, “ateşkes”e “ateşkes”le yanıt versin!

Demirtaş’ın haber başlığı olan “PKK, bana göre iyi yapmıyor”unu buna bağlayarak düşünmek, değerlendirmek gerekiyor. Sadece bu cümleye/ başlığa bakarak, “Demirtaş, bu sefer PKK’ya vurdu” demek zorlama bir yorum olur.

Demirtaş’ın sonraki cümlelerine kim itiraz edebilir?

TURGUT ÇELİK/ Mersin (Geçici olarak İstanbul)

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..