Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Selam Beğenmeyenler

Selam Beğenmeyenler
 

Selamlaşma uygarlıktır.


"Selam"ın sözcük anlamı huzur, barış, sağlık, iyi dilek sunmadır. 

Selam verme, "selamın aleyküm, selam, merhaba, günaydın, iyi günler, hayırlı günler..." vb. bir çok sözcükle olabilmektedir.

Bunların tümü, yöneltilen kişi için yöneltenin "Allah'tan" dileğidir.

Yani, hangi sözcükle verilirse verilsin, verilen selam "Allah'ın selamıdır".

Son yıllarda hastalıklı bir davranış gitgide yaygınlaşıyor.

"İslamda selamlaşma şekli" diye bir şey uydurulmuş, buna uygun düşmediği düşünülen selamlar alınmıyor.

Beyler, bayanlar....

Verilirken kullanılan sözcükten hareketle selam beğenmemek, selam almamak da nereden çıktı böyle?

Ben, bu davranışı tanımlayacak pek çok sözcük biliyorum da, şimdi, şu ortamda telafuz edemiyorum.

Ama, selam beğenmeyip almayanlara tek bir sözüm var, "biraz medeni olun..."!

Kenan IŞIK

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..