Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '10

 
Kategori
Deneme
 

Selam nedir, ne işe yarar, kim icat etmiştir

Selam nedir, ne işe yarar, kim icat etmiştir
 

'SELAM'ı ilk kez, kim akıl etmiş ve dillendirmiştir?

İnsanlık tarihinde ilk kez "SELAMM!.." diyen kimdir?..

Kime niye verilmiştir ilk selam, ve kimin tarafından alınmıştır..

O mübarek zat, hangi mağarada yaşadı, nerede öldü..

O bir erkekk di.. evet.. erkekti.. tabi tabbii.. bu kesin.

Buyrun:

Adam, kaşlarını düzeltti, saçlarını ensesine sıvazladı, 'köhhö.." dedi..

Dudaklarına tebessümü kondurdu veee; Bir bahaar akşamüstü;

"S E L A M !.." dedi.. İnsanlık tarihinde ilk kez..

Ben olsaydım, belki de;

En büyük avcıya koşturup;

"- Bak usta, öyyle bir kelam akıl ettim ki, bunu alıp vermesini bilmeyene insan demeycekler insaann.. Tananaaann..."

"- Ya!.. Neymiş o?. Mangır mı yoksa? Mittüret, işim olmaz, et istiyorsan zam geldi bak ona göre.. Geyik?.. Tavşan?.. Ne verim?.."

"- Etme usta, bunu yani SELAM"ı bütün insanlık alemi kullanacak, kıyamete kadar adın dillerden düşmeyecek.. Gel, bi dana ver, senin olsun..

Ama bak TEBESSÜMÜ DE UNUTMAYCEN.. Yoksa KALİTESİ düşer.. Bak şöyle olacak.."

"- Yaramaaz.. Öyle bi düşürürler ki, adını da kalitesini de..

Çöplerin arasında sürüm sürüm sürünür..

Ne verim?.. Geyik kilo; 5.- tas buydey.."

...........

Ama O, öyle yapmadı işte..

Adam.. akıl etti.. Dillendirdi Selam'ı, İnsanlık tarihinde ilk kez..

Dudaklarında tebessüm.. Bir bahar akşamı..

"- SELLO!......... dedi.. kadına..

Kadın büyük bir şaşkınlıktan sonra doğaçlama,

"- MELLO?........ dedi.. adama ..................

Ssssst!.. Dinleyin..

Bu iki nefess, o iki temiz dilin kaydırağından Afyon kaymağı gibi kayıp, havada sarmaş dolaş olup, meltem ruzigarı gibi yayıldı....

Ovalaraa.. dağğlaraa.. denizzleree... ormanlaraa...

Çiçek dedi ki; "-Ay kızlaar duydunuz muu? Nedir bu geçen böyle..

Vallahi kokum tavan yaptı, polenlerim dansediyoor.."

Tavşan dedi ki; "- Len, şu sırtlan yanıma bu sözle gelsin, kaçarsam namerdim.."

Kartal dedi ki; "Kraak.. ciii.. biri bana seslendii.. süzüldü yeryüzüne.."
vs. vb....

(Ahh.. hislendim.. sisler içindeyim.. bu yazı fon müziksiz okunmaaz..)

...........

Aslında kadın; "Mel, loo?.." dedi.. Yani; "NEDİYON LAA?" dedi..

Aklından da; ("- Ugh, ben şordan kenardan kıvırayım yolu..

Bu hıyar bana asılcek.. baksana başı kıçı oyneyip duru..") diye düşünerekten, başını öne eğip adımlarını çabuklaştırıp yollandı..

Diye yazsaydım, belki gülecektiniz ama,

Dünya'nın en güzel sözünün tarihçesine

'Kadın'ı ortak etmemiş olacaktım. Ayıp olacaktı tabi.

Kadınsız erkek, demokrasi ve hükümet kadar işe yaramazz..

Malum, kız kısmı lafı pek tutamaz, geldi ailesine anlattı..

"- Sözü duyunca önce tırstım ama, , tebessüm edince gevşedim, Ay vallahi içim bir hoş oldu.." Dedi.

Kızın ağabeyi, "- Ulen, ben şimdi Tello'sunu giydiririm ona.."

Tarihsel agresifliği ile davrandı ise de, babası; "- Hoyt!.. du bakalım, Bi annayalım, ne iş.." deyu Büyük Salon'a yollandı..

Bu sıradışı olay üzerine aynı gece, 'MİH' yani Mağara İhtiyar Heyeti toplandı.
Adam da Kadın da derdest edülüp huzura getirildi, işin aslı astarı anlaşıldı,

"- Lan oğlum, kuru kuru selam mı olurmuş.. Yanında boonus, boynuz,
gergedan testisi.. Ne bilim, iki deri neyim olmazsa bi halta yaramaz bu.."

"- Yuu!. Ula Dericii, bakayrum cözün doymamuş daa, bizim emekleru zıkkumlanmayunan.."

"- Yaa bi durun ne dicem, vatandaş selamı verir gelir birinin yanına,
artık gerisini aralarında hallederler.. He?"

"- Dooru valla len aakideşlee.. gooverin ne halt edeeleese edeelee..

Veemeyen veemez, yimeyen doymez.. uykum daştı, yatcen ben"

Hararetli tartışmalar oldu..

Mağaranın ileri gelenleri; "-Valla, bu iş bizi ayak takımına indirgemezse iyi.."
diye homurdandılarsa da..) sabaha karşı;

'Selam- selamlaşma' benimsendi, 'adabı, usül erkanı' belirlendi...

Ertesi gece şölen tertip edildi, 'hem mağaramıza hem marabamıza hayırlar uğurlar getiree' deyu dualar eşliğinde kutlandı.. Zılgıtlar çekildi.

Selam veren, 'Sello!..' diyecek.. Yani 'ESENLİK DİLİYORUM SANA'..

Selamı alan da, 'Mello diyecek.. Yani 'BEN DE SENİN' mealinde.

Adam'ın adı 'SELLO' olarak, Kadın da 'MELLO' olarak kütüğe tescil edildi.

Oybirliği ile alınan 'MİH' kararı ile de;.

"Bundan gayrı, selam vermeyen ne olsun, almayan da bilmem ne olsun.."
maddesi ki; 'tarihin ilk kanun maddesidir' kütüğe yani mağara duvarına kazıldı..
Yani 'selam vermeyen-almayan ne olsun' un açılımı, halen o duvarlarda mevcuttur.

Oralara da gitmeye gerek bile yoktur, ilgili kitaplarda görülür.
Ben uzamasın diye şeyetmedim..

İmdii;

'SELLO' kim? Selamı dillendiren ilk adam..

'MELLO' kim? 'SELAM'a ilk muhatap olan, alan ve karşılık veren kadın..

Selam, böyle üreyee türeyee yayılmıştır yer küreye.

Sello ile Mello evlendiler.. Kral ve Kraliçe oldular.. Çocukları oldu;

İlk çocuk Selami'den - Ortadoğu halkı, ikinci çocuk Heylo'dan - Avropa ırkı,
üçüncü çocuk Si Yo'dan - Kızılderililer, Dördüncü çocuk Lay Ho'dan - Çinliler..
Dokuzuncu çocuk El Turko'dan - Türkler...

Tekne kazıntısı dediğimiz son çocuk olan Hevoi'den (anlamı: 'havanı alırsın sen')
Afrikalı'lar........ Sonra onların çocukları falan filan işte, soylar boylar oluştu..
Her biri bir yana savuştu, zamanla nerden geldiklerini unutup, vuruştu kırıştı savaştı..

Bu milletler, 'selam' sözcüğünü rahmetli dedelerinin isimleriyle söyleye gelmişlerdir.

(sözlüklere bakabilirsiniz, inanmıyorum.. hala mizah yazısı diye okuyanlar var)
'Ne bakıyon' isimli torundan da bir kol türediyse de, pek bir tarihi değeri yoktur.

Keşke 'selamın ilk kez dillendirilip, verilip-alındığı coğrafya noktasını bulabilseydim de;

Oraya bir anıt dikilip, turizme açılsaydı..

Ve bu yer mutlaka Nevşehir veya Çorum taraflarında bir yerdedir.. Araştırmam sürüyor.

"SELAM OLSUN.. SELAM VADİSİNE HOŞGELDİNİZ.. BİLETSİZ GİRİLMEZ, , ..

'SELAM' İNSANLIK TARİHİNDE İLK KEZ, BURADA VERİLİP ALINMIŞTIR.

'SELLO' NUN MEZARI NAHA ŞU ÇINAR AĞACININ ALTINDAKİ, RENGAARENK ÇAPUTLARIN BAĞLI OLDUĞU KABİRDİR..

"MELLO' NUN MEZARI İSE MAALESEF KAYIPTIR..

BİR RİVAYETE GÖRE, İKİSİ DE BURADA YATMAKTADIR.

İKİNCİ BİR RİVAYETE GÖRE İSE, BURADA YATAN, KÖYÜMÜZÜN ESKİ MUHTARI SANSAR SELİM'İN EŞEĞİDİR.."

Anıtın tabelasını bile hazırlamışım kafamda.

1. Bölüm sonu...

 
Toplam blog
: 59
: 712
Kayıt tarihi
: 08.04.07
 
 

Acıkınca okurum.. Okudukça yazarım.. Susayınca dinlerim.. Dinledikçe susarım.. Okurum yazarım din..